Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera se konečně představilo. Nejlevnější bude za 2,5 milionu

aktualizováno 
Napjaté čekání na nové čtyřdveřové porsche protahovali v Züffenhausenu nekonečně dlouho. Panameru viděli poprvé naživo na autosalonu v Šanghaji, ke koupi bude od září.

Porsche Panamera | foto: Porsche

Výrobci sportovních vozů začali pokrývat další segmenty trhu. Novou módou jsou čtyřdveřové sportovní sedany Gran Turismo, které mají spojit potěšení z jízdy výkonným sporťákem s pohodlím a prostorem luxusních limuzín.

Pokud nepočítáme již nějaký čas vyráběné Maserati Quattroporte, které navazuje na letitého předchůdce, do nového segmentu sportovních čtyřdveřových limuzín míří i Aston Martin se svým modelem Rapide (první fotka Aston Martinu Rapide ZDE). Své želízko představilo i Lamborghini. Sportovní sedan Estoque je však prozatím konceptem, o jehož výrobě doposud nebylo rozhodnuto.

Nové Porsche Panamera, které si odbylo světovou premiéru v Číně na šanghajském autosalonu, se od ostatních čtyřdveřových sportovních sedanům liší výklopnou zadní stěnou. Je to tedy vlastně hatchback. S délkou 4,97 metru a šířkou 1,93 metru si však dokáže na silnicích zjednat respekt nejen svými výkony.

Pouze 1,42 metru vysoká novinka se zpočátku bude nabízet pouze s vidlicovými osmiválci s objemem 4,8 litru, které budou vybaveny přímým vstřikováním benzinu. Základ tvoří modely Panamera S s pohonem zadních kol a čtyřkolka 4S s nepřeplňovaným motorem s výkonem 294 kW (400 koní) a točivým momentem 500 Nm.

Porsche Panamera Turbo

Maximální rychlost modelu Panamera S s manuální převodovkou dosahuje 285 km/h a zrychlení na stovku trvá 5,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 12,5 litru benzinu a emise CO2 jsou 293 g/km. Čtyřkolka Panamera 4S má maximálku 282 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za pět sekund. Kombinovaná spotřeba je 11,1 litru a emise CO2 dosahují 260 g/km.

Nejvýkonnější přeplňovaná verze Turbo má maximální výkon 368 kW při 6 000 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 700 Nm. Nejvyšší rychlost vrcholné verze je 303 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 4,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba přeplňovaného granturisma je 12,2 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 jsou nižší než u základního osmiválcového provedení: 286 g/km.

Porsche Panamera

Šestiválcová panamera se na trh dostane později, stejně jako verze s hybridním pohonem. Světovou premiérou je systém Start-Stop ve spojení s automatickou převodovkou PDK s dvojitou spojkou. Tu nabízí všechny představená provedení, pouze základní model S může být vybaven i manuálním řazením.

Chybět nebude adaptivní vzduchové pérování, které bude standardem ve vrcholné verzi Turbo. Další verze je mohou získat za příplatek. Vrcholná verze Turbo nabídne zadní spoiler, který se nastavuje podle aktuální rychlosti. Základní provedení Panamera S se může pochlubit nízkou pohotovostní hmotností 1770 kg.

V interiéru najdou veškerý komfort pouze čtyři cestující. Celým vnitřkem vozu totiž prochází středová konzola. Každý cestující bude mít k dispozici samostatné vyhřívané, odvětrávané a elektricky seřiditelné sedadlo. Přední sedadla jsou uložena nízko, což by mělo zprostředkovat skvělý kontakt s vozovkou jako u klasických sporťáků. Na zavazadla zbylo slušných 450 litrů, po sklopení zadních sedadel je k dispozici zavazadlový prostor s objemem 1262 litrů.

Nové porsche se bude vyrábět v továrně v Lipsku a výrobce plánuje ročně 20 tisíc kusů. Na evropských trzích se začne prodávat v září. Američtí zákaznici se dočkají v říjnu, čínští až příští rok. Základní provedení Panamera S se bude na německém trhu prodávat za 94 575 euro (asi 2,5 milionu korun). Provedení s pohonem všech kol 4S bude stát 102 251 eur a vrcholná verze Turbo potom 135 154 eur.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.
Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.

r.v. 2011, naj. 393 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.