Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche plánuje tříválcový boxster, hybridní 911 nebude

aktualizováno 
Připravované Porsche Boxster třetí generace by mohlo jako základní motorizaci dostat přeplňovaný tříválec. Automobilka to zvažuje kvůli nařízení EU na snížení emisí.

Porsche | foto: Reuters

Základním motorem nové generace Porsche Boxster nebude šestiválec s protiběžnými písty, to je prakticky jisté. Porsche totiž hledá cestu, jak snížit průměrné emise vozů ve své nabídce, tak jak to ukládá nařízení Evropské unie.

Podle něj musí výrobci s produkcí menší než 300 000 vozů v roce 2012 prokázat, že emise vozů z jejich nabídky poklesly oproti roku 2006 o 25 procent. EU tak reaguje na nářky malých výrobců exkluzivních vozů, kteří by nemohli splnit limit 120 g CO2 na kilometr, který měl původně platit pro všechny.

Nový boxster tak v rámci snahy o snížení objemu vypouštěných emisí dostane i zcela nový základní motor. Automobilka uvažuje o čtyřválci nebo dokonce přeplňovaném tříválci. Serveru Autocar.co.uk to řekl šéf modelové řady boxster Hans-Jürgen Wöhler: "Boxster se čtyřválcovým motorem, nebo dokonce tříválcovým turbo motorem, by mohl mít výkon kolem 180 – 200 koní a mohl by produkovat asi 180 g CO2 na kilometr."

Dodal, že by zákazníci mohli takovou motorizaci vcelku bez problémů přijmout. První generace boxsteru totiž začínala s 2,5 litrovým šestiválcem s výkonem 200 koní.

Boxster ovšem nebude jediným modelem, který se bude snažit snížit průměrné emise portfolia automobilky. Firma připravuje i hybridní model Cayenne, se kterým už jsme se dokonce svezli. - čtěte Porsche na baterky: první svezení s hybridním Cayennem S

Hybridní caynenne přijde na trh asi v polovině letošního roku, počátkem roku příštího pak bude následovat hybridní model Panamera. Tím ale expanze hybridů do portfolia Porsche pravděpodobně skončí. Šéf automobilky, Michael Macht, se nechal slyšet, že společnost nebude vyrábět hybridní sporťáky. Boxster, cayman a legendární 911 tak budou hybridního pohonu ušetřeny. Macht to zdůvodňuje tím, že u takových vozů, které většinou stejně nejezdí primárně ve městě, nepřináší hybridní ústrojí výraznou úsporu paliva a je zbytečně komplikované a těžké.

Sportovní porsche ale i přesto budou ekologičtější. Budoucí modely by měly dostat systém regenerativního brzdění podobný BMW EfficientDynamics. Energie se tak bude ukládat do autobaterie a bude spotřebována na provoz elektrického příslušenství motoru a vybavení vozu.

Macht také vidí v budoucnu prostor pro plně elektrický sportovní vůz. Ten ale připadá v úvahu až v době, kdy budou elektromobily schopné plně konkurovat svým spalovacím motorem poháněným kolegům.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 114 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.