Porsche

Porsche | foto: Reuters

Porsche plánuje tříválcový boxster, hybridní 911 nebude

  • 51
Připravované Porsche Boxster třetí generace by mohlo jako základní motorizaci dostat přeplňovaný tříválec. Automobilka to zvažuje kvůli nařízení EU na snížení emisí.

Základním motorem nové generace Porsche Boxster nebude šestiválec s protiběžnými písty, to je prakticky jisté. Porsche totiž hledá cestu, jak snížit průměrné emise vozů ve své nabídce, tak jak to ukládá nařízení Evropské unie.

Podle něj musí výrobci s produkcí menší než 300 000 vozů v roce 2012 prokázat, že emise vozů z jejich nabídky poklesly oproti roku 2006 o 25 procent. EU tak reaguje na nářky malých výrobců exkluzivních vozů, kteří by nemohli splnit limit 120 g CO2 na kilometr, který měl původně platit pro všechny.

Nový boxster tak v rámci snahy o snížení objemu vypouštěných emisí dostane i zcela nový základní motor. Automobilka uvažuje o čtyřválci nebo dokonce přeplňovaném tříválci. Serveru Autocar.co.uk to řekl šéf modelové řady boxster Hans-Jürgen Wöhler: "Boxster se čtyřválcovým motorem, nebo dokonce tříválcovým turbo motorem, by mohl mít výkon kolem 180 – 200 koní a mohl by produkovat asi 180 g CO2 na kilometr."

Dodal, že by zákazníci mohli takovou motorizaci vcelku bez problémů přijmout. První generace boxsteru totiž začínala s 2,5 litrovým šestiválcem s výkonem 200 koní.

Boxster ovšem nebude jediným modelem, který se bude snažit snížit průměrné emise portfolia automobilky. Firma připravuje i hybridní model Cayenne, se kterým už jsme se dokonce svezli. - čtěte Porsche na baterky: první svezení s hybridním Cayennem S

Hybridní caynenne přijde na trh asi v polovině letošního roku, počátkem roku příštího pak bude následovat hybridní model Panamera. Tím ale expanze hybridů do portfolia Porsche pravděpodobně skončí. Šéf automobilky, Michael Macht, se nechal slyšet, že společnost nebude vyrábět hybridní sporťáky. Boxster, cayman a legendární 911 tak budou hybridního pohonu ušetřeny. Macht to zdůvodňuje tím, že u takových vozů, které většinou stejně nejezdí primárně ve městě, nepřináší hybridní ústrojí výraznou úsporu paliva a je zbytečně komplikované a těžké.

Sportovní porsche ale i přesto budou ekologičtější. Budoucí modely by měly dostat systém regenerativního brzdění podobný BMW EfficientDynamics. Energie se tak bude ukládat do autobaterie a bude spotřebována na provoz elektrického příslušenství motoru a vybavení vozu.

Macht také vidí v budoucnu prostor pro plně elektrický sportovní vůz. Ten ale připadá v úvahu až v době, kdy budou elektromobily schopné plně konkurovat svým spalovacím motorem poháněným kolegům.


Elektromobil