Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

  11:28aktualizováno  11:28
Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Porsche patří do skupiny VW, zpráva je tak další ranou pro snahy koncernu zotavit se ze skandálu s emisemi.

Porsche Macan Turbo | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

KBA zkoumá software, který měří úhel volantu automobilu. Podle podezření mohl tento software zjistit, zda je auto právě laboratorně testováno, a pokud ano, přepnout vůz do režimu, kdy vypouští méně znečišťujících emisí než za běžných jízdních podmínek.

Porsche obvinění odmítá. Mluvčí automobilky uvedl, že pohyby volantu nebyly použity k detekci toho, zda vůz zrovna prochází emisními testy. „To jsme nedělali u žádného modelu Porsche,“ prohlásil mluvčí. Dodal, že automobilka s KBA plně spolupracuje. Kvůli stejnému systému vyšetřují v Americe automobilku Audi (čtěte zde) a nyní se o Audi začalo zajímat i KBA. Divize Audi totiž dodává motory pro Porsche.

Volkswagen loni v září přiznal, že do svých vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňoval při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Automobilka se již dohodla s americkými úřady na mnohamiliardovém urovnání a další miliardy utratí za opravy aut a urychlení vývoje elektrických vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.