Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche se spotřebou 3 litry se objednává. Náhradou za čekání je 911

  9:18aktualizováno  9:18
Automobilka Porsche začala přijímat objednávky na připravovaný hybridní supersport 918. Sériový vůz velmi blízký konceptu bude stát zhruba 16 milionů korun bez daní a auta se k zákazníkům dostanou nejdříve koncem roku 2013.

Porsche 918 Spyder | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po úspěchu konceptu 918 Spyder se Porsche rozhodlo pro sériovou výrobu tohoto nástupce supersportu Carrera GT. Zájemci o hybridní superauto s osmiválcem o výkonu 368 kW (500 koní) a elektromotory s dalšími 160 kW (218 koní) si musí pospíšit. K dispozici bude jen 918 kusů omezené produkce.

Za jeden kousek chce Porsche bez daní 645 000 eur, tedy v přepočtu téměř šestnáct milionů korun. Zájemci musí pro rezervaci navštívit některého z dealerů, který je vůbec k prodeji 918 oprávněn. Dealer zašle do automobilky žádost a následně získá odpověď, zda je pro něj vůz vůbec k dispozici.

Při rezervaci musí zájemce složit zálohu ve výši zhruba čtvrtiny ceny auta. Další zhruba čtvrtinu budou muset zaplatit rok před startem výroby, zbytek doplatí ve chvíli, kdy Porsche řekne, že je auto vyrobeno. Teprve poté zákazník dostane svůj vůz. Porsche chce tímto postupem předejít spekulativním objednávkám, každý vůz z limitované série musí mít svého zákazníka.

Mohlo by vás zajímat

Jak by se vám libilo vlastnit Porsche? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz.

Výroba 918 Spyder začne 18. září 2013, první auta budou připravena už v listopadu stejného roku. Oproti studii představené v Ženevě v roce 2010 se toho na Spyderu mnoho nezmění. Automobilka stále slibuje kombinovanou spotřebu v cyklu NEDC pouhé tři litry benzinu na 100 kilometrů. Jednou z mála změn oproti konceptu budou ručně odnímatelné střešní panely, které půjde uložit do zavazadlového prostoru v přídi vozu. Hybrid bude možné dobíjet doma v garáži, na baterky pak ujede až 25 kilometrů. I přes šetřivou povahu Porsche počítá s tím, že 918 Spyder bude na slavné Nordschleife, Severní smyčce Nürburgringu rychlejší než legendární Carrera GT. Čas na kolo by měl být stlačen pod sedm minut a třicet sekund.

Aby automobilka zájemcům ukrátila čekání, nabízí jim i speciální limitovanou edici Porsche 911 Turbo S "Edition 918 Spyder". Edice je opět omezena na 918 kusů, zákazník dostane auto se stejným pořadovým číslem jako jeho objednaný Spyder a vůz si může rovněž objednat ve stejné barvě. Auta k zákazníkům poputují již letos v červnu. Tedy, pokud za ně zaplatí 173 241 eur za kupé nebo 184 546 eur za kabriolet. Ceny tentokrát platí pro německý trh a obsahují všechny daně.



Témata: Elektromobil, Porsche


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.