Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.

Porsche Panamera Sport Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V roce 2012 Porsche představilo design současné panamery v podobě konceptu s karoserií kombi. Vlajková loď stuttgartské automobilky se loni nejprve představila v osvědčeném formátu pětidveřového liftbacku, teď se ale přidává i sériová verze kombi. Nese přívlastek Sport Turismo a je jediným modelem tohoto typu.

Délka o 49 mm přesahuje pět metrů, rozvor 2950 mm je shodný s výchozím liftbackem. Prodej odstartuje až 7. října, ceny jsou ale známé už nyní – a rozhodně nejsou nízké, základní provedení s benzinovým třílitrem o výkonu 243 kW, tedy kulatých 330 koní, vyjde na 2,6 milionu korun.

Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche u kombi samozřejmě zdůrazňuje praktickou použitelnost. Nakládací hrana je nižší o 14 cm, kufr se zvětšil o 20 litrů na výsledných 520. Zadní řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, prostřednímu místu automobilka sama přiznává nouzový charakter. Panamera Sport Turismo je tedy i oficiálně 4+1místným vozem. Za příplatek bude možné objednat čistě čtyřmístné provedení s dvojicí elektricky nastavitelných sedadel vzadu.

Fotogalerie

Představitelé automobilky obvykle odmítají komentovat prodejní cíle. Prozradili nám ale, že v případě Sport Turisma předpokládají jeho zastoupení v prodejním mixu okolo 15 až 20 procent. Novému modelu by se přitom mělo dařit nejen na tradičních kombíkových trzích v Evropě, ale i v USA a Číně.

„Pozitivní reakce na koncept z roku 2012 přišly z celého světa, proto jsme se rozhodli pro jeho výrobu,“ řekl exkluzivně pro iDNES.cz Detlev von Platen, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing. Vedle praktických vlastností má být hlavní předností Sport Turisma avantgardní design, který nemá u podobně drahých vozů obdoby.

K dispozici budou výhradně verze s pohonem všech kol, a to benzinové třílitrové V6 s výkonem 243 a 324 kW, čtyřlitrový osmiválec se 404 kW a 340kW hybrid. Pouze pro evropské zákazníky je určen naftový osmiválec, který má objem 4 litry a výkon 310 kW.

Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Škoda Fabia Combi Elegance 1,6 TDI
Škoda Fabia Combi Elegance 1,6 TDI

r.v. 2014, naj. 111 114 km, diesel
163 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz