Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche Panamera Sport Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

  • 51
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.

V roce 2012 Porsche představilo design současné panamery v podobě konceptu s karoserií kombi. Vlajková loď stuttgartské automobilky se loni nejprve představila v osvědčeném formátu pětidveřového liftbacku, teď se ale přidává i sériová verze kombi. Nese přívlastek Sport Turismo a je jediným modelem tohoto typu.

Délka o 49 mm přesahuje pět metrů, rozvor 2950 mm je shodný s výchozím liftbackem. Prodej odstartuje až 7. října, ceny jsou ale známé už nyní – a rozhodně nejsou nízké, základní provedení s benzinovým třílitrem o výkonu 243 kW, tedy kulatých 330 koní, vyjde na 2,6 milionu korun.

Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche u kombi samozřejmě zdůrazňuje praktickou použitelnost. Nakládací hrana je nižší o 14 cm, kufr se zvětšil o 20 litrů na výsledných 520. Zadní řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, prostřednímu místu automobilka sama přiznává nouzový charakter. Panamera Sport Turismo je tedy i oficiálně 4+1místným vozem. Za příplatek bude možné objednat čistě čtyřmístné provedení s dvojicí elektricky nastavitelných sedadel vzadu.

Představitelé automobilky obvykle odmítají komentovat prodejní cíle. Prozradili nám ale, že v případě Sport Turisma předpokládají jeho zastoupení v prodejním mixu okolo 15 až 20 procent. Novému modelu by se přitom mělo dařit nejen na tradičních kombíkových trzích v Evropě, ale i v USA a Číně.

„Pozitivní reakce na koncept z roku 2012 přišly z celého světa, proto jsme se rozhodli pro jeho výrobu,“ řekl exkluzivně pro iDNES.cz Detlev von Platen, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing. Vedle praktických vlastností má být hlavní předností Sport Turisma avantgardní design, který nemá u podobně drahých vozů obdoby.

K dispozici budou výhradně verze s pohonem všech kol, a to benzinové třílitrové V6 s výkonem 243 a 324 kW, čtyřlitrový osmiválec se 404 kW a 340kW hybrid. Pouze pro evropské zákazníky je určen naftový osmiválec, který má objem 4 litry a výkon 310 kW.