Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche tvrdí, že Cayenne stojí za vynaloženou námahu

  8:28aktualizováno  8:28
Lipsko - Odborníci s určitostí říkají, že první nesportovní vozy značky jsou tahem na branku. Podle vzhledu je nové cayenne trošku rozměrnější, a navíc rodinné vozidlo, než aby se dalo označit za sportovní značku. Ale stále je to Porsche. Generální ředitel firmy vyrábějící luxusní automobily Wendelin Wiedeking podnikl další pokus trefit se do vkusu svých zákazníků s vidinou vysokých zisků automobilky.Předchozí článek - Cayenne: první Porsche do terénu.

Osobnost německého automobilového průmyslu a vnuk zakladatele Ferdinanda Porscheho Ferdinand Piëch řekl: "Sedmdesát procent toho, co znamená Porsche, tvoří cit. Jakmile zasáhnete city zákazníků, můžete začít obchodovat." Cayenne Turbo dosáhne rychlosti 266 km/h a jeho cena téměř 100 tisíc euro. Skromnější vůz Cayenne S za 60 tisíc eur z nuly na sto kilometrů zrychlí za 5,6 sekundy. Odborníci už dnes označují nový Wiedekingův model za úspěch. Cayenne je první nesportovní model ve čtyřiapadesátileté historii značky Porsche, a dokonce teprve třetím po modelech 911 a kabriolet Boxster. Nepočítají-li se nepředvídatelné události, Cayenne pravděpodobně představuje vrchol Wiedekingovy kariéry poté, co na začátku 90. let značku zachránil před hrozícím bankrotem a učinil z ní nejziskovější automobilku na světě.

V ideálním případě Cayenne také zvýší i hodnotu značky Porsche a bude důkazem, že i specializovaní výrobci mohou přežít, využijí-li pružnost a pozitivní dopad externích odborníků na ziskovost. Cayenne má splnit sen firmy Porsche po rozšíření řady modelů mimo oblast sportovních vozů. V případě úspěchu chce do roku 2005 zdvojnásobit výrobu na 100 tisíc automobilů. Někteří odborníci ovšem varují, že si Porsche vybral špatný segment trhu a na vstup do již tak přeplněného trhu je příliš pozdě. Vedle off-roadu X5 od BMW mezi konkurenty bude patřit nový Ranger Rover, M Class od Daimler-Chrysler a Volvo CX90.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz