Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche tvrdí, že Cayenne stojí za vynaloženou námahu

  8:28aktualizováno  8:28
Lipsko - Odborníci s určitostí říkají, že první nesportovní vozy značky jsou tahem na branku. Podle vzhledu je nové cayenne trošku rozměrnější, a navíc rodinné vozidlo, než aby se dalo označit za sportovní značku. Ale stále je to Porsche. Generální ředitel firmy vyrábějící luxusní automobily Wendelin Wiedeking podnikl další pokus trefit se do vkusu svých zákazníků s vidinou vysokých zisků automobilky.Předchozí článek - Cayenne: první Porsche do terénu.

Osobnost německého automobilového průmyslu a vnuk zakladatele Ferdinanda Porscheho Ferdinand Piëch řekl: "Sedmdesát procent toho, co znamená Porsche, tvoří cit. Jakmile zasáhnete city zákazníků, můžete začít obchodovat." Cayenne Turbo dosáhne rychlosti 266 km/h a jeho cena téměř 100 tisíc euro. Skromnější vůz Cayenne S za 60 tisíc eur z nuly na sto kilometrů zrychlí za 5,6 sekundy. Odborníci už dnes označují nový Wiedekingův model za úspěch. Cayenne je první nesportovní model ve čtyřiapadesátileté historii značky Porsche, a dokonce teprve třetím po modelech 911 a kabriolet Boxster. Nepočítají-li se nepředvídatelné události, Cayenne pravděpodobně představuje vrchol Wiedekingovy kariéry poté, co na začátku 90. let značku zachránil před hrozícím bankrotem a učinil z ní nejziskovější automobilku na světě.

V ideálním případě Cayenne také zvýší i hodnotu značky Porsche a bude důkazem, že i specializovaní výrobci mohou přežít, využijí-li pružnost a pozitivní dopad externích odborníků na ziskovost. Cayenne má splnit sen firmy Porsche po rozšíření řady modelů mimo oblast sportovních vozů. V případě úspěchu chce do roku 2005 zdvojnásobit výrobu na 100 tisíc automobilů. Někteří odborníci ovšem varují, že si Porsche vybral špatný segment trhu a na vstup do již tak přeplněného trhu je příliš pozdě. Vedle off-roadu X5 od BMW mezi konkurenty bude patřit nový Ranger Rover, M Class od Daimler-Chrysler a Volvo CX90.

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Trumpův boj proti globalizaci ohrožuje americký autoprůmysl

Toyota Tundra

Toyota Tundra vypadá každým coulem jako každý jiný ryze americký pick-up, i tak ale riskuje, že nebude vyhovovat...

OBRAZEM: Vision X i VW Touareg. Podívejte se na perly Autosalonu Bratislava

Autosalon v Bratislavě. Mercedes-AMG Project One

Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli...

Najdete na iDNES.cz