Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche tvrdí, že Cayenne stojí za vynaloženou námahu

  8:28aktualizováno  8:28
Lipsko - Odborníci s určitostí říkají, že první nesportovní vozy značky jsou tahem na branku. Podle vzhledu je nové cayenne trošku rozměrnější, a navíc rodinné vozidlo, než aby se dalo označit za sportovní značku. Ale stále je to Porsche. Generální ředitel firmy vyrábějící luxusní automobily Wendelin Wiedeking podnikl další pokus trefit se do vkusu svých zákazníků s vidinou vysokých zisků automobilky.Předchozí článek - Cayenne: první Porsche do terénu.

Osobnost německého automobilového průmyslu a vnuk zakladatele Ferdinanda Porscheho Ferdinand Piëch řekl: "Sedmdesát procent toho, co znamená Porsche, tvoří cit. Jakmile zasáhnete city zákazníků, můžete začít obchodovat." Cayenne Turbo dosáhne rychlosti 266 km/h a jeho cena téměř 100 tisíc euro. Skromnější vůz Cayenne S za 60 tisíc eur z nuly na sto kilometrů zrychlí za 5,6 sekundy. Odborníci už dnes označují nový Wiedekingův model za úspěch. Cayenne je první nesportovní model ve čtyřiapadesátileté historii značky Porsche, a dokonce teprve třetím po modelech 911 a kabriolet Boxster. Nepočítají-li se nepředvídatelné události, Cayenne pravděpodobně představuje vrchol Wiedekingovy kariéry poté, co na začátku 90. let značku zachránil před hrozícím bankrotem a učinil z ní nejziskovější automobilku na světě.

V ideálním případě Cayenne také zvýší i hodnotu značky Porsche a bude důkazem, že i specializovaní výrobci mohou přežít, využijí-li pružnost a pozitivní dopad externích odborníků na ziskovost. Cayenne má splnit sen firmy Porsche po rozšíření řady modelů mimo oblast sportovních vozů. V případě úspěchu chce do roku 2005 zdvojnásobit výrobu na 100 tisíc automobilů. Někteří odborníci ovšem varují, že si Porsche vybral špatný segment trhu a na vstup do již tak přeplněného trhu je příliš pozdě. Vedle off-roadu X5 od BMW mezi konkurenty bude patřit nový Ranger Rover, M Class od Daimler-Chrysler a Volvo CX90.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.