Osobnost německého automobilového průmyslu a vnuk zakladatele Ferdinanda Porscheho Ferdinand Piëch řekl: "Sedmdesát procent toho, co znamená Porsche, tvoří cit. Jakmile zasáhnete city zákazníků, můžete začít obchodovat." Cayenne Turbo dosáhne rychlosti 266 km/h a jeho cena téměř 100 tisíc euro. Skromnější vůz Cayenne S za 60 tisíc eur z nuly na sto kilometrů zrychlí za 5,6 sekundy. Odborníci už dnes označují nový Wiedekingův model za úspěch. Cayenne je první nesportovní model ve čtyřiapadesátileté historii značky Porsche, a dokonce teprve třetím po modelech 911 a kabriolet Boxster. Nepočítají-li se nepředvídatelné události, Cayenne pravděpodobně představuje vrchol Wiedekingovy kariéry poté, co na začátku 90. let značku zachránil před hrozícím bankrotem a učinil z ní nejziskovější automobilku na světě.
V ideálním případě Cayenne také zvýší i hodnotu značky Porsche a bude důkazem, že i specializovaní výrobci mohou přežít, využijí-li pružnost a pozitivní dopad externích odborníků na ziskovost. Cayenne má splnit sen firmy Porsche po rozšíření řady modelů mimo oblast sportovních vozů. V případě úspěchu chce do roku 2005 zdvojnásobit výrobu na 100 tisíc automobilů. Někteří odborníci ovšem varují, že si Porsche vybral špatný segment trhu a na vstup do již tak přeplněného trhu je příliš pozdě. Vedle off-roadu X5 od BMW mezi konkurenty bude patřit nový Ranger Rover, M Class od Daimler-Chrysler a Volvo CX90.