Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Porsche vyrobí hybridní supersport 918 a připravuje elektrický Boxster

  • 3
Automobilka Porsche před časem rozhodla, že se studie hybridního supersportu 918 dostane do výroby. Zároveň také připravuje trojici testovacích elektromobilů založených na Porsche Boxster.

Ještě na jaře v Ženevě vypadala studie Porsche 918 jen jako designérské a technologické cvičení. Už v té době se ale šuškalo, že 918 by mohla být předobrazem nástupce doposud nejrychlejšího sériového Porsche všech dob, modelu Carrera GT.

Koncem srpna pak představenstvo automobilky rozhodlo o tom, že se 918 Spyder dostane do sériové výroby. Respektive, inženýři dostali zelenou k tomu, aby vyvinuli sériový hybridní supersport, který bude ze studie vycházet a který bude vyroben v limitované sérii. Je velmi pravděpodobné, že od studie se sériová verze nebude příliš lišit. Můžeme se tak těšit na opravdu rychlý a přitom ekologický hybridní supersportovní vůz.

Porsche 918 Spyder

Maximální rychlost je 320 km/h, stovku udělá za 3,2 sekundy a přitom spotřebuje průměrně jen tři litry benzínu na 100 kilometrů jízdy. Tedy pochopitelně ne v takovém kalupu. Uvidíme, nakolik se sériová verze těchto hodnot bude držet.

Sériová výroba modelu 918 je v protikladu s nedávnými prohlášeními vedení automobilky, že hybridní supersporty rozhodně nechystá. Jenže od té doby Porsche již několikrát ukázalo, že na alternativní způsoby pohonu intenzivně myslí. Kromě studie 918 je důkazem závodní 911 GT3 R se systémem KERS.

Porsche Boxster S

Automobilka půjde ale ještě dál. Počátkem roku 2011 pošle Porsche do testovacího provozu tři elektromobily postavené na bázi sportovního modelu Boxter. Michael Macht, CEO automobilky, při oznámení tohoto záměru zopakoval, že Porsche v budoucnu jistě nabídne sériové elektromobily. Dojde na to ale až tehdy, až tento způsob pohonu nabídne vlastnosti typické pro dnešní automobily Porsche. To tvrdil Macht již dříve, tehdy ale popíral možnost hybridních supersportů.

Porsche patří mezi výrobci luxusních a sportovních automobilů mezi průkopníky alternativních způsobů pohonu. Kromě hybridního ústrojí v Cayenne S Hybrid a chystané Panameře S Hybrid používá Porsche v běžných modelech automobilka systém rekuperace energie. Závodní 911 GT3 R používá setrvačník v systému KERS a nově se do prodeje dostane hybridní supersport 918. Částečně tím automobilka navazuje na své kořeny. Ferdinand Porsche byl totiž jedním z prvních konstruktérů hybridních aut na světě. - čtěte První hybridní vůz postavil Čech. Buď Křižík nebo Porsche


Elektromobil