Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Portugalsko bude zemí elektromobilů

aktualizováno 
Portugalská vláda se dohodla s automobilkami Nissan a Renault na spolupráci při propagaci elektrických aut. Portugalsko v rámci dohody zřídí v celé zemi síť míst, kde si bude možné dobít elektrický vůz.

Koncept Nissan Pivo 2 - ilustrační foto. | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Portugalsko je první zemí, která se rozhodla, že podpoří snahy automobilek o zvýšení využití elektrických vozů. Automobilky chtějí uvést elektrické vozy na trh v Portugalsku v roce 2011.

Spolupráce s vládou umožní automobilkám vytvořit studii infrastrukturních potřeb pro elektrická auta a najít nejlepší způsoby, jak zvýšit mezi lidmi povědomí o elektrických autech. Renault vlastní v automobilce Nissan Motor podíl 44 procent.

Portugalský premiér José Sócrates dodal, že dohoda pomůže zemi snížit závislost na ropě v době, kdy její ceny prudce rostou. Portugalsko je velmi závislé na dovozu energie. Produkce fosilních paliv je v zemi nulová a země patří mezi největší propagátory obnovitelných zdrojů energie, včetně větrných a solárních elektráren.

Většina světových automobilek se soustřeďuje na hybridní vozy, které v sobě kombinují dva způsoby pohonu. Nissan však vsadil na elektrická auta a slíbil, že bude v roce 2012 prodávat na celém světě auta s nulovými emisemi. První modely by se měly objevit v Japonsku a USA v roce 2010.

Nissan jedná mimo jiné se železničními stanicemi a provozovateli parkovišť o možnosti umístit v blízkosti těchto míst dobíjecí stanice. Právě nedostatek nabíjecích míst je nejvážnějším problémem v rozšíření elektrických aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.