Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poruchovost aut: Fordy jsou jako proměnlivé počasí

aktualizováno 
Výsledky fordů v letošních statistikách spolehlivosti TÜV Report jsou důkazem toho, že různé modely stejné značky mohou mít hodně odlišnou kvalitu. Zatímco malý Ford Fusion je v žebříčcích závad mezi úplně nejlepšími, Fordy Mondeo patří v závislosti na stáří k průměru nebo ještě níže. A Ford Galaxy míří rovnou do spodních pater přehledů závad z německých stanic technické kontroly.

Fordy Fiesta a Fusion | foto: Ford

V roce 2002 zvítězil v královské třídě nejnovějších aut jako vůz s nejmenším počtem vážných závad na povinných prohlídkách Ford Focus.

Ani letos nebyl jeden z fordů daleko od první příčky. Fusionu patří společně s Volkswagenem Golf třetí místo – jen 2,2 procenta těchto aut mají na technických kontrolách vážné problémy.

Fusion právě útočí na české zákazníky rozsáhlou reklamní kampaní a po stránce kvality si pozornost kupců zaslouží.

popisek VÝSLEDKY
STATISTIKA TÜV REPORT

TÜV Report na jeho adresu uvádí, že si vede lépe než Ford Fiesta, od něhož je fusion technicky odvozený. Jedinou slabinou na prohlídkách bývají zadní svítilny tohoto vozu s neobvyklou karoserií. Konstruktéři jako by vzali malou fiestu, o něco ji pozvedli v duchu oblíbených vozů SUV a přidali na objemu kufru na 337 litrů.

Už 12 let je nejmenším fordem vůz s veselou karoserií a krátkým jménem Ka. Na technické prohlídce však majitele umí rychle rozesmutnit.

U aut do tří let stáří je v TÜV Reportu na 79. místě ze 116 sledovaných, u pětiletých dokonce 99. ze 111 vozů, u sedmiletých a také devítiletých už dokonce čtyři místa od konce.

Když totiž Ford Ka dorazí k předepsané prohlídce, odhalí své časté závady na brzdách, s korozí nebo nedostatky předních náprav – ty dokonce patří k nejméně každému šestému "káčku“.

O něco větší fiesta dokazuje proměnlivé výsledky fordů. Platí, že čím novější kus, tím v porovnání s ostatními auty vyšší spolehlivost.

Nová, hranatější fiesta vyráběná od roku 2001 dělá majitelům docela radost. TÜV Report však nedoporučuje citlivé dieselové motory.

Mezi tříletými vozy je na výborné 13. příčce, další žebříček patří čtyř- až pětiletým autům, kde už je na 43. místě.

Mezi sedmiletými auty, kde už figurují také auta předchozí generace, pak dokonce klesá na 60. pozici a mezi devět let starými je až na 79. příčce.

TÜV konstatuje, že do pěti let stáří jsou fiesty docela v pořádku. Ale pak přicházejí trable s unavenými brzdami, uvolněnými předními osami a nastupující korozí.

Ročenka německých kontrol také uvádí názory čtenářů, kteří si stěžují na nedostatky ve zpracování, netěsnící střešní okna nebo klapání v interiéru. Mnohem horší je však výčet neduhů u starší a kulatější fiesty vyráběné do roku 2002. Ford tehdy do tohoto bestselleru málo investoval, uvádí TÜV Report.

To se naopak nedá tvrdit o Fordu Focus. Od chvíle, kdy jeden z nejprodávanějších modelů v Evropě vystřídal předchůdce escorta, mají u Fordu důvody k úsměvu.

Focus se ve statistikách pohybuje nad linkou znamenající průměr, escortům patří příčky pod ní.

Náchylnost k rezivění Fordů Escort v podvozkových partiích nazývá TÜV Report dokonce jako katastrofální. Naopak Focus je v tomto ohledu nad průměrem.

Neméně oblíbený Ford Mondeo se u aut do tří a do pěti let pohybuje přesně na hranici průměru ve srovnání s jinými auty. Starší modely padají do podprůměru.

TÜV Report považuje hlavně koupi ojetého mondea třetí generace za dobrou volbu. Vyrábělo se mezi roky 2000 a 2007.

Navzájem naprosto odlišné výsledky uvádí statistika německých technických kontrol u fordů s velkoprostorovými karoseriemi.

Poměrně nový C-Max patří v pozorování TÜV Reportu mezi auta s malým počtem vážných závad. Pokud už přicházejí, patří spíše k motorům na naftu, benzinové verze bývají lepší.

Větší a konstrukčně starší Galaxy (technicky identické s Volkswageny Sharan a Seatem Alhambra) je na rozdíl od menšího C-Maxe na technických prohlídkách terčem kritiky.

V žebříčcích závad se objevuje v nejnižších patrech především vinou často poškozených předních poloos, řízení a osvětlení. Bratrský velkoprostorový volkswagen a seat jsou fordu v žebříčcích TÜV Reportu velmi blízko.  

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Kdo namaloval Porsche 911? Dcera designéra neuspěla s žalobou o miliony

Finální design prvního Porsche 901, později 911. Za cenu menšího místa na...

Zemský soud ve Stuttgartu zamítl žalobu týkající se autorského práva na design Porsche 911. Dcera bývalého šéfdesignéra...

První řidičský průkaz získal před 130 lety vynálezce auta Benz

Benz Patent Motorwagen

Německý konstruktér Carl Friedrich Benz se do dějin asi nejvíce zapsal jako vynálezce prvního skutečného automobilu....

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích,...

Najdete na iDNES.cz