Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poruchovost aut: Fordy jsou jako proměnlivé počasí

aktualizováno 
Výsledky fordů v letošních statistikách spolehlivosti TÜV Report jsou důkazem toho, že různé modely stejné značky mohou mít hodně odlišnou kvalitu. Zatímco malý Ford Fusion je v žebříčcích závad mezi úplně nejlepšími, Fordy Mondeo patří v závislosti na stáří k průměru nebo ještě níže. A Ford Galaxy míří rovnou do spodních pater přehledů závad z německých stanic technické kontroly.

Fordy Fiesta a Fusion | foto: Ford

V roce 2002 zvítězil v královské třídě nejnovějších aut jako vůz s nejmenším počtem vážných závad na povinných prohlídkách Ford Focus.

Ani letos nebyl jeden z fordů daleko od první příčky. Fusionu patří společně s Volkswagenem Golf třetí místo – jen 2,2 procenta těchto aut mají na technických kontrolách vážné problémy.

Fusion právě útočí na české zákazníky rozsáhlou reklamní kampaní a po stránce kvality si pozornost kupců zaslouží.

popisek VÝSLEDKY
STATISTIKA TÜV REPORT

TÜV Report na jeho adresu uvádí, že si vede lépe než Ford Fiesta, od něhož je fusion technicky odvozený. Jedinou slabinou na prohlídkách bývají zadní svítilny tohoto vozu s neobvyklou karoserií. Konstruktéři jako by vzali malou fiestu, o něco ji pozvedli v duchu oblíbených vozů SUV a přidali na objemu kufru na 337 litrů.

Už 12 let je nejmenším fordem vůz s veselou karoserií a krátkým jménem Ka. Na technické prohlídce však majitele umí rychle rozesmutnit.

U aut do tří let stáří je v TÜV Reportu na 79. místě ze 116 sledovaných, u pětiletých dokonce 99. ze 111 vozů, u sedmiletých a také devítiletých už dokonce čtyři místa od konce.

Když totiž Ford Ka dorazí k předepsané prohlídce, odhalí své časté závady na brzdách, s korozí nebo nedostatky předních náprav – ty dokonce patří k nejméně každému šestému "káčku“.

O něco větší fiesta dokazuje proměnlivé výsledky fordů. Platí, že čím novější kus, tím v porovnání s ostatními auty vyšší spolehlivost.

Nová, hranatější fiesta vyráběná od roku 2001 dělá majitelům docela radost. TÜV Report však nedoporučuje citlivé dieselové motory.

Mezi tříletými vozy je na výborné 13. příčce, další žebříček patří čtyř- až pětiletým autům, kde už je na 43. místě.

Mezi sedmiletými auty, kde už figurují také auta předchozí generace, pak dokonce klesá na 60. pozici a mezi devět let starými je až na 79. příčce.

TÜV konstatuje, že do pěti let stáří jsou fiesty docela v pořádku. Ale pak přicházejí trable s unavenými brzdami, uvolněnými předními osami a nastupující korozí.

Ročenka německých kontrol také uvádí názory čtenářů, kteří si stěžují na nedostatky ve zpracování, netěsnící střešní okna nebo klapání v interiéru. Mnohem horší je však výčet neduhů u starší a kulatější fiesty vyráběné do roku 2002. Ford tehdy do tohoto bestselleru málo investoval, uvádí TÜV Report.

To se naopak nedá tvrdit o Fordu Focus. Od chvíle, kdy jeden z nejprodávanějších modelů v Evropě vystřídal předchůdce escorta, mají u Fordu důvody k úsměvu.

Focus se ve statistikách pohybuje nad linkou znamenající průměr, escortům patří příčky pod ní.

Náchylnost k rezivění Fordů Escort v podvozkových partiích nazývá TÜV Report dokonce jako katastrofální. Naopak Focus je v tomto ohledu nad průměrem.

Neméně oblíbený Ford Mondeo se u aut do tří a do pěti let pohybuje přesně na hranici průměru ve srovnání s jinými auty. Starší modely padají do podprůměru.

TÜV Report považuje hlavně koupi ojetého mondea třetí generace za dobrou volbu. Vyrábělo se mezi roky 2000 a 2007.

Navzájem naprosto odlišné výsledky uvádí statistika německých technických kontrol u fordů s velkoprostorovými karoseriemi.

Poměrně nový C-Max patří v pozorování TÜV Reportu mezi auta s malým počtem vážných závad. Pokud už přicházejí, patří spíše k motorům na naftu, benzinové verze bývají lepší.

Větší a konstrukčně starší Galaxy (technicky identické s Volkswageny Sharan a Seatem Alhambra) je na rozdíl od menšího C-Maxe na technických prohlídkách terčem kritiky.

V žebříčcích závad se objevuje v nejnižších patrech především vinou často poškozených předních poloos, řízení a osvětlení. Bratrský velkoprostorový volkswagen a seat jsou fordu v žebříčcích TÜV Reportu velmi blízko.  

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.