Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední Bentley Arnage stojí 6 milionů a žere 29 litrů. Půjde na dračku

  8:37aktualizováno  8:37
Po deseti letech se reprezentativní limuzína Bentley Arnage loučí limitovanou edicí Final Series. Závěrečná série se může pochlubit luxusní výbavou a nejvýkonnější zvukovou aparaturou, která je zabudována v sériovém voze.

Bentley Arnage Final Series | foto: Bentley

Limuzína, kterou se nejčastěji jezdí na golf, do klubu nebo na francouzskou Riviéru, se představila v roce 1998. Po deseti letech aktivního života jde do automobilového důchodu. Na závěr připravil Bentley luxusní edici Final Series, čítající pouze 150 kusů. Bude se jednat o nejluxusnější arnage všech dob. Je skoro jisté, že výjimečný model vyprodají autosalony dřív, než začnou vyrábět.

Nová edice luxusní limuzíny se představí na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Výrobce limitovanou sérií neoslavuje pouze desetiletí života řady Arnage, ale také 90 let od vzniku značky a šedesátileté výročí tradičních motorů V8.

Bentley Arnage Final Series

Bentley Arnage Final Series vychází z provedení T a R s designovými prvky mohutného kupé Brooklands. Z Arnage T pochází motor V8 s objemem 6,75 litru, který má dvojité přeplňování turbodmychadly.

Motor se může pochlubit výkonem 373 kW (4 200 ot./min.) a točivým momentem rovných 1 000 Nm (3 200 ot./min.). Automatická šestistupňová převodovka pochází od výrobce ZF.

Bentley Arnage Final Series

Maximální rychlost nového bentleye je 288 km/h. Luxusní limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a z 0 na 160 km/h za 12 sekund. To jsou pro dva a půl tuny těžkou limuzínu skvělé výkony.

Spotřeba reprezentativní limuzíny dlouhé 5 400 mm asi žádného z potenciálních zákazníků nevyděsí. Pro běžného řidiče jsou však hodnoty udávané výrobcem noční můrou. Ve městě spálí 28,8 litru na 100 km, v kombinovaném provozu je spotřeba 19,5 litru na 100 km. Ekology rovněž nepotěší, jelikož vypouští do ovzduší 465 gramů CO2 na 100 km. Arabští šejci, američtí magnáti a smetánka ze Saint Tropez na něj ale bude stát fronty.

Bentley Arnage Final Series

Finální série se snadno pozná podle rámečků předních světlometů v barvě karoserie, mřížky chladiče v tmavém odstínu, nového hliníkového krytu palivové nádrže, dvacetipalcových litých kol pocházejících z kupé Brooklands, zatažitelného loga Flying B na kapotě a dvojitého výfuku.

V interiéru dostala edice Final Series minibar pro cestující na zadních sedadlech, lahev z nerezavějící oceli, nové skleničky, stolečky, čalounění předních dveří, provedení pedálů a také deštníky s dřevěnými rukojeťmi a bezpečnostní pásy s logem Bentley.

Bentley Arnage Final Series

Poslední arnage z limitované série dostanou do výbavy také audio systém s výkonem 11 000 wattů a deseti reproduktory od renomovaného výrobce Naim. Jedná se prý o nejvýkonnější audio soustavu v sériově vyráběném automobilu.

Nový audio systém v luxusním voze Bentley je samozřejmě doplněný o rozměrný displej a hudba se ukládá na paměťové karty SD. K dispozici je také měnič pro šest CD umístěný v zavazadelníku. Nechybí konektory USB pro připojení iPodu, mini USB konektor a audio zdířka 3,5 mm. Hudební aparaturu bude možné ovládat i ze zadních sedadel.

Bentley Arnage Final Series bude k dispozici v 42 barvách karoserie, v 25 barevných provedeních koženého interiéru a ve třech variantách dýhového obkladu. Dýhový obklad s lesklým povrchem trvá vyrobit pro každý vůz 13 dní.

Případní movití zájemci mohou Bentley Arnage Final Series objednávat za cenu v přepočtu okolo 6 milionů korun od října.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.