Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední crash testy roku 2011: zlepšení Číňanů a několik zaváhání

aktualizováno 
Hned dva čínské automobily získaly v posledních letošních nárazových testech EuroNCAP čtyři hvězdičky. To je stejné skóre, jako má nový Fiat Panda nebo elektrický Renault Fluence ZE. Pět hvězd má 11 aut, jedině Subaru (Impreza) XV by si je ale ponechalo i příští rok.

Crash testy Euro NCAP listopad 2011 | foto: Euro NCAP

V poslední vlně crash testů letošního roku si pět hvězd vysloužila i Škoda Citigo. V crash testu je vlastně získal Volkswagenu Up!, ale organizace EuroNCAP udělila automaticky stejný počet hvězd i sesterským modelům (kromě Škody Citigo i Seatu Mii). Příští rok by si ale tato auta na maximální skóre nesáhla, v ochraně chodců jim totiž budou body chybět.

Crashtesty Euro NCAP listopad 2011

Chevrolet Malibu 
celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 94 % ochrana dětí: 83 % ochrana chodců: 57 % bezpečnostní prvky: 71 %

Chevrolet Volt
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 85 %
ochrana dětí: 78 %
ochrana chodců: 41 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Fiat Panda 
celk. výsledek: 4 hvězdy
ochrana dospělých: 82 %
ochrana dětí: 63 %
ochrana chodců: 49 %
bezpečnostní prvky: 43 %

Geely Emgrand EC7 
celk. výsledek: 4 hvězdy
ochrana dospělých: 75 %
ochrana dětí: 80 %
ochrana chodců: 42 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Jaguar XF 3.0 Diesel 
celk. výsledek: 4 hvězdy
ochrana dospělých: 79 %
ochrana dětí: 73 %
ochrana chodců: 62 %
bezpečnostní prvky: 71 %

Jeep Grand Cherokee 
celk. výsledek: 4 hvězdy
ochrana dospělých: 81 %
ochrana dětí: 69 %
ochrana chodců: 45 %
bezpečnostní prvky: 71 %

Kia Rio
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 92 %
ochrana dětí: 84 %
ochrana chodců: 46 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Mercedes Benz B 
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 97 %
ochrana dětí: 81 %
ochrana chodců: 56 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Mercedes C Coupé 
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 90 %
ochrana dětí: 79 %
ochrana chodců: 57 %
bezpečnostní prvky: 86 %

MG6 
celk. výsledek: 4 hvězdy
ochrana dospělých: 73 %
ochrana dětí: 71 %
ochrana chodců: 42 %
bezpečnostní prvky: 71 %

Range Rover Evoque 
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 86 %
ochrana dětí: 75 %
ochrana chodců: 41 %
bezpečnostní prvky: 86 

Renault Fluence ZE 
celk. výsledek: 4 hvězdy
ochrana dospělých: 72 %
ochrana dětí: 83 %
ochrana chodců: 37 %
bezpečnostní prvky: 84 %

Subaru XV
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 86 %
ochrana dětí: 90 %
ochrana chodců: 64 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Volkswagen Beetle
celk. výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých 92 %
ochrana dětí: 90 %
ochrana chodců: 53 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Z letošních testovaných aut jsou na tom víceméně všechny ostatní kousky podobně. Jedině Subaru XV (u nás prodávané jako Impreza XV) dosáhlo na více než 60% skóre v oblasti ochrany chodců, právě takový bude příští rok limit pro zisk pěti hvězdiček.

Subaru XV, tedy zvýšená a oplastovaná Subaru Impreza, si vůbec vedlo v testech výborně a snad jen v ochraně dospělé posádky ztrácí na současnou absolutní světovou špičku pár bodíků. Naopak v ochraně dětí získalo subaru hodnocení 90 %, což je doposud absolutní maximum. Stejné hodnoty a celkového skóre pěti hvězd dosáhl také Volkswagen Beetle.

Pět hvězd má například i atraktivní Kia Rio, její skóre se opět ve všech oblastech drží hodně vysoko. Podobně je na tom nový Mercedes B, kupé řady C má procentuální hodnocení o něco horší, ale na pět hvězd to stále bohatě stačí. Dalšími pětihvězdičkovými vozy jsou Range Rover Evoque  a dvojice Chevrolet Volt a Malibu.

Na rozdíl od elektrického chevroletu na pět hvězd nedosáhl Renault Fluence ZE. Důvodem je špatná ochrana chodců, skóre v této oblasti se pohybuje pod letošním limitem 40 %, a příští rok tak vlastně Fluence ZE hrozí tříhvězdičkové hodnocení. Tento výsledek je zarážející i proto, že konstruktéři tentokrát mohli kapotu a čelní partie vozu přizpůsobit téměř tak, jak se jim zachtělo. Navíc pod kapotou chybí motor, který bývá příčinou špatných výsledků, protože nedokáže pád chodce dostatečně utlumit.

Čtyři hvězdy náleží i dvěma různým čínským automobilům. Geely Emgrand EC7 a MG6 předvedly ve všech oblastech solidní výkon a v žádné výrazně nepropadly, a tak si slušné skóre odnáší po zásluze. Je to důkaz toho, že čínské automobilky se učí rychle a že hodlají celkovou kvalitu svých produktů výrazně zvyšovat. Mimochodem, Geely Emgrand EC7 bylo vlastně jen kousek od pětihvězdičkového hodnocení - v oblasti ochrany posádky je pouze pět bodů pod limitem, v ostatních testech má nárok na plný počet hvězd.

Takový výsledek musí vyloženě štvát představitele jaguaru. Sedan XF totiž ani po reparátu nedosáhl na plný počet hvězd a zůstává mu čtyřhvězdičkové hodnocení. Zatímco v dřívějším testu z konce loňského roku XF nedostal pět hvězd kvůli horší ochraně posádky i dětí, letos (a příští rok) uteklo jaguaru pět hvězd v obou oblastech doslova o fous. V oblasti ochrany posádky totiž vůz získal skóre 79 %, limitem je přitom 80 %, v ochraně dětí získal 73 %, limitem je 75 %. O to ironičtější je fakt, že upravený XF získal 62% hodnocení v oblasti ochrany chodců, a kdyby se tedy auto přehouplo přes limity v prvních dvou oblastech, mohl by se sedan chlubit pěti hvězdičkami i příští rok.

Jenže na kdyby se při crash testech nehraje a moc dobře se o tom přesvědčili u italského fiatu. Jejich model Panda totiž také získal "jen" čtyři hvězdičky a EuroNCAP to zdůvodňuje především tím, že ve výbavě chybí ESP a to je od listopadu letošního roku pro všechna nová auta povinné. Tím nová ale legislativa myslí nově homologovaná, takže například i Škoda Citigo se bude podobně jako Fiat Panda v základní verzi nabízet bez ESP, protože automobilky stihly homologaci před listopadovým termínem. Takže modely Panda i základní Citigo, které přijdou do prodeje příští rok, na pět hvězd vlastně nárok nemají.

Fotogalerie

Fiat velmi rychle po uveřejnění výsledků přispěchal s prohlášením, že ESP ve všech provedeních modelu Panda nabídne zkraje roku 2012. To je chvályhodné, nicméně takové prohlášení budí dojem, že firma chtěla naznačit, že by s ESP měl Fiat Panda na pět hvězd nárok (ačkoli se to v tiskové zprávě nepíše). Panda ale na pět hvězd nárok nemá, jelikož propadla v oblasti ochrany dětí, kde získala jen 63 % bodů. Prodejci VW, škodovek a seatů mají tedy oproti svému velkému soupeři argument navíc.

Čtyři hvězdy patří také Jeepu Grand Cherokee, který také zaváhal v oblasti ochrany dětí. Navíc organizace EuroNCAP na firmu Jeep apeluje, aby upravila konstrukci lyžiny sedadla, ve které je uchycen i bezpečnostní pás. Lyžina totiž málem praskla, což mělo za následek fakt, že bezpečnostní pás nepodržel řidiče zcela adekvátně a jeho hlava se i přes přítomnost airbagu střetla s věncem volantu.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.