Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední letošní česká autonovinka: Kaipan 16

  9:20aktualizováno  9:41
Tuzemský malosériový výrobce sportovních vozů Kaipan uvedl na trh nový model. Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Kromě modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek.

Předchozí model nesplňoval podle majitele firmy Michala Hradského emisní normu Euro 5. Kaipan vyvíjel nový vůz dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz používá stejně jako jeho předchůdce motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karoserii opět navrhl designér Jan Hrbek.

Kaipany s poháněnou přední nápravou mají dnes už svůj tradiční design, nově dostala šestnáctka namísto původních kulatých předních světel lampy z aktuální fabie.

Již tradičně nemá kaipan střechu. Hradský ale slibuje, že se pracuje na plátěné střeše pro šestnáctku, a dokonce mají v plánu i nasazovací hardtop (pevná střecha).

Kaipan 16

Osmimetrákový sporťák z Jizerských hor stopětikoňový (77 kW) motor TSI rozparádí z nuly na stovku za 6,9 s a nejvíc pofrčí 189 km/h. Délka je necelé čtyři metry (3815 mm).

Zatímco předchozí Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů (mimo jiné náprav, motoru a převodovky), které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499 000 Kč.

Fotogalerie

Konstruktéry Kaipanu při stavbě nového modelu nehonily jen ekonormy, ale také čas. Museli stihnout novinku zhomologovat před koncem letošního října. Od začátku listopadu totiž musí mít všechna auta nově připuštěná do provozu v základní výbavě stabilizační systém ESP, jehož vývoj a ladění je nákladné. Kaipan 16 by kvůli nižší hmotnosti nemohl dostat ani ESP z fabie.Více o povinném ESP čtěte ZDE

Míří do světa

S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se Kaipan hodlá prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit.

Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů. Dodací lhůta novinky, na kterou už Michal Hradský začal sbírat objednávky a vybírat zálohy (66 %), je půl roku.

Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.

Kaipan 16

Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.