Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na poslední saab se složili fanoušci, vykoupili ho pro muzeum

  14:31aktualizováno  14:31
Fanoušci zkrachovalé švédské automobilky Saab sdružení kolem internetového blogu Saabsunited vybrali peníze a společně koupili úplně poslední vůz značky, který vyrobila továrna ve švédském městě Trollhättan.

Takto má vypadat poslední vyrobený saab. Model 9-3 SportSedan ve výbavě Aero Griffin. Má bílé lakování a sedmnáctipalcové ráfky "Griffin". | foto: Saabsunited

Vůz si fanoušci dlouho nenechají - i s přebytkem vybraných peněz ho chtějí darovat Saab muzeu v Trolhättanu.

Poslední saab

9-3 Aero Griffin

Registrační značka: DJA 880
Motor: TTiD4, 180 koní, šestistupňová manuální převodovka

Auto stojí na sedmnáctipalcových kolech, má bílý lak (Arctic White) a černý interiér (kombinace kůže, látka)

Speciální výbava: elektricky ovládaná sedadla, parkovací senzory, interiér zdobený karbonovým dekorem, Bose Premium Audio System (300W).

Ceníková cena: 935 tisíc korun

Nadšencům se podařilo vybrat víc než v přepočtu téměř 600 000 korun potřebných na zakoupení vozu. Podle jejich informací se do sbírky zapojilo přes 600 osob.

Saabisté sdružení kolem Saabsunited koupili sněhobílý sedan 9-3 Aero Griffin s turbodiselovým 180koňovým motorem. Uživatel sabbího fora TimR popisuje jeho historii: Rozpracovaný bílý sedan vzala z linky po dohodě s konkurzními správci v únoru letošního roku společnost ANA special cars. V jejích dílnách pak griffina s dalšími 49 saaby zkompletovali mechanici ANA společně se zaměstnanci Saabu. Ještě před úplně posledním bílým sedanem sestavili u ANA třeba 47 kabrioletů 9-3.

Historie uzavřena

Fanoušci zkrachovalé švédské automobilky Saab sdružení kolem internetového blogu Saabsunited vybrali peníze a společně koupili úplně poslední vůz značky Saab 9-3 Griffin, který vyrobila továrna ve švédském městě Trollhättan.

Saab vyhlásil bankrot v prosinci loňského roku poté, co selhaly plány na převzetí čínským partnerem. Automobilka již loni v dubnu zastavila výrobu, protože její dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům.

Ztrátový Saab předloni od amerického koncernu General Motors koupila nizozemská společnost Swedish Automobile za 400 milionů dolarů (zhruba 7,5 miliardy Kč). Loni v říjnu se Swedish Automobile předběžně dohodla, že Saab převezmou čínské společnosti Pang Da Automobile Trade a Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Tato dohoda však zkrachovala, protože narazila na řadu překážek, včetně odporu GM. Firma Youngman se ale letos podle médií začala o Saab opět zajímat.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.