Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední statistiky navracejí automobilkám optimismus

  15:13aktualizováno  15:13
Manažerům většiny automobilových značek prodávajících na evropském trhu se pomalu začíná linout úsměv do ustaraných tváří. Trh 18 zemí západní Evropy totiž v listopadu zaznamenal další oživení, meziročně v porovnání s loňským listopadem stoupl prodej o čtyři procenta, přičemž prvních jedenáct měsíců je o 0,6 procentního bodu lepších, než tomu bylo mezi lednem a říjnem roku 2000.

V listopadu se prodalo solidních 1 135 076 vozů, což v součtu za prvních jedenáct měsíců dělá 13 944 967 automobilů. Analytici upozorňují, že nadějná čísla oznámená Evropským sdružením automobilových výrobců ještě nejsou zárukou pozitivního vývoje trhu ve střednědobém horizontu, neboť další zpomalení evropských ekonomik může mít na spotřebitelskou poptávku negativní dopad.


A jak vypadají úspěchy jednotlivých automobilek? Nejvýraznější přírůstek v listopadu vykázal francouzský Renault se zvýšením prodeje o plných 11 procent a německá BMW s růstem o 23,9 procenta. Za jedenáct měsíců se nejvíce zvýšil prodej jiné francouzské automobilky, PSA Peugeot Citroën. Automobilka v této době prodala o 10,9 procenta více vozidel než loni a její podíl na evropském trhu vzrostl na 14,4 procenta z loňských srovnatelných 13,1 procenta. Prodej BMW v období leden až listopad vzrostl o 8,6 procenta.

V čele evropského trhu zůstává německá skupina Volkswagen s listopadovým tržním podílem 18,9 procenta. Stejný podíl na trhu má automobilka i za období leden až listopad. Koncern, do kterého patří i automobilka Škoda Auto, zvýšil v listopadu odbyt o 2,9 procenta na 214.728 vozů a od počátku roku růst činí o 2,3
procenta.

Z deprese se naopak těžko dostávají vozy ze země vycházejícího slunce. Celkový prodej japonských značek se ve sledovaném měsíci snížil o 8,9 procenta. Korejské automobilky registrovaly propad o 13,7 procenta, i když korejská jednička Hyundai svůj prodej zvýšila o 13,7 procent.


 

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.