Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Postaví Alfa sportovní kupé pro Ameriku?

  10:49aktualizováno  10:49
Další velice pravděpodobnou novinkou ženevského autosalonu, který začíná 7. března, se nejspíše stane kupé 2+2 od Alfy Romeo. Koncept se na první pohled hlásí k příslušnosti k alfám, ale vnitřnostmi inklinuje spíše k Maserati, jenž dodalo "nadupaný" osmiválec. Vzhled studie připravil Italdesign v čele s Giorgettem Giugiarem, práce na projektu zastřešil management Fiatu z Turína.

Automobil s agresivním vzhledem jako by byl předurčen americkým zákazníkům. Tomuto nasvědčuje nejen design, ale i rozměry či objemný osmiválec 4,2 litru se 48 ventily propůjčený od sesterské Maserati. Agregát, jenž byl mírně upraven, doplňuje sestistupňová sekvenční převodovka Selespeed. Takto nazývají elektrohydraulický princip marketéři z Alfy Romeo. Například u Ferrari pojmenovali stejný systém F1, Maserati používá typicky italské slovo "Cambiocorsa".

Jméno studie Alfy ani potvrzení výroby zatím nejsou známé. Z vývoje ale pronikly informace o rozměrech. Kupé 2+2, které přepraví pohodlně dva pasažéry na předních sedadlech a dva dospělé menšího vzrůstu vzadu, je dlouhé 4,39 metru a na šířku měří 1,89 metru. Výškou 129 centimetrů se jednoznačně zařazuje do kategorie sportovních vozů.

Zajímavým, u italských sporťáků nikoli neobvyklým, prvkem jsou dveře otevírané vertikálně nahoru. Dle Giugiara hrají u novinky prim. Buď se vůz bude vyrábět s tímto systémem nebo světlo světa v sériové podobě nikdy nespatří, tvrdí sebevědomě šéfdesignér.

Tato studie Alfy Romeo se s největší pravděpodobností objeví v expozici italského výrobce již v Ženevě.

Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.