Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

postřehy z testu

aktualizováno 
-
PRVNĺ ZÁVADY. Zatímco Škoda Felicia měla první problémy se závadou vyrovnávací nádržky chladiče ještě v úvodních pěti tisících kilometrech a v rámci první garanční prohlídky v 15 tisících kilometrech mechanici řešili poruchu převodovky, která obtížně a s pazvuky řadila ze čtyřky na trojku, dočkal se Ford Mondeo první opravy až v rámci prohlídky v 60 tisících kilometrech: bylo nutné pročistit nefungující ostřikovače čelního skla.

FELICIA MĚLA DRAHÝ MALÉR. Po testu v redakci zůstala Škoda Felicia ve službách vydavatele MF DNES a nyní má za sebou 82 tisíc kilometrů, tedy jen o nemnoho méně, než měl Ford Mondeo na závěr srovnávacích jízd. Kromě běžné údržby a menších oprav ji postihla také větší závada řídicí jednotky, která si při opravě vyžádala náklady ve výši 35 tisíc korun. Tedy částku, která by výsledek každého srovnávacího testu řádně rozhodila.

NA ŘADĚ JE FABIA. Dalším v řadě dlouhodobých redakčních testů je v současné době Škoda Fabia 1.4 16V Elegance o výkonu 74 kilowattů, která první pětinu maratonu, tedy osm tisíc kilometrů, uzavřela s průměrnou spotřebou 8,3 litru na 100 kilometrů. V té souvislosti se sluší připomenout, že všechny testované vozy jezdí velmi často na dálnicích a na hranici svých výkonů. Z problémů byla zatím u fabie nejzávažnější porucha vyhřívání předních sedadel.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.