postřehy z testu

-
PRVNĺ ZÁVADY. Zatímco Škoda Felicia měla první problémy se závadou vyrovnávací nádržky chladiče ještě v úvodních pěti tisících kilometrech a v rámci první garanční prohlídky v 15 tisících kilometrech mechanici řešili poruchu převodovky, která obtížně a s pazvuky řadila ze čtyřky na trojku, dočkal se Ford Mondeo první opravy až v rámci prohlídky v 60 tisících kilometrech: bylo nutné pročistit nefungující ostřikovače čelního skla.

FELICIA MĚLA DRAHÝ MALÉR. Po testu v redakci zůstala Škoda Felicia ve službách vydavatele MF DNES a nyní má za sebou 82 tisíc kilometrů, tedy jen o nemnoho méně, než měl Ford Mondeo na závěr srovnávacích jízd. Kromě běžné údržby a menších oprav ji postihla také větší závada řídicí jednotky, která si při opravě vyžádala náklady ve výši 35 tisíc korun. Tedy částku, která by výsledek každého srovnávacího testu řádně rozhodila.

NA ŘADĚ JE FABIA. Dalším v řadě dlouhodobých redakčních testů je v současné době Škoda Fabia 1.4 16V Elegance o výkonu 74 kilowattů, která první pětinu maratonu, tedy osm tisíc kilometrů, uzavřela s průměrnou spotřebou 8,3 litru na 100 kilometrů. V té souvislosti se sluší připomenout, že všechny testované vozy jezdí velmi často na dálnicích a na hranici svých výkonů. Z problémů byla zatím u fabie nejzávažnější porucha vyhřívání předních sedadel.