Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potíže Fiatu nekončí

  17:42aktualizováno  17:42
Turínská automobilka zažívá období temna. Přestože italská vláda vymýšlí nesčetné pobídky, které by podpořily zejména domácí poptávku, prodeje dále padají. V srpnu Italové koupili o 11,4 procenta méně Fiatů než ve stejném měsíci roku 2001, v případě porovnání prvních osmi měsíců je pokles dokonce dvacetiprocentní. Na řadu proto přicházejí další redukční opatření. Částečně se zastaví výroba, lze čekat i novou vlnu propouštění.

Co je již jisté je to, že v období od 30. září do 27. října bude omezena výroba některých modelů, přičemž do skladů automobilky se dostane o 13 500 vozů méně. Dle informací agentury Reuters se prý chystá nová vlna propouštění.

Odborníky zaráží především odklon klíčových domácích zákazníků od národní značky. Podíl Fiatu na celém italském trhu letos klesl na třicet procent, zatímco ještě loni se pohyboval okolo 32,1 procenta. A to navíc díky ekonomickému zpomalení klesá i celkový prodej vozů. Turínský gigant tedy má o čem přemýšlet.

"Image značky není nejlepší, dealeři nemají ideální marketing a navíc má Fiat málo modelů," vyjmenovává důvody neúspěchu Antognio Tognoli, analytik milánské ING Bank. Situaci nezvrátilo ani stilo, do něhož vkládali turíňané velké naděje. Lepší časy nastanou pravděpodobně až s nástupem nového punta. Malé vozy totiž byly vždy hnací silou Fiatu. Radikálnějším řešením situace by bylo převzetí americkým koncernem GM, který již ve Fiatu vlastní 20 procentní podíl.

Fiat zaznamenává mírný pokles poptávky i v Česku. Za první pololetí prodal v tuzemsku o necelých sedm procent aut méně než ve stejném období předcházejícího roku.

Autor:


Témata: Fiat, ING banka, Reuters


Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.