Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Škoda Yeti vyjede nejpozději v polovině roku 2009

  9:56aktualizováno  9:56
Škoda Yeti vyrazí už brzy na silnice, slíbil to šéf koncernu VW při otevření nového technologického centra. Do českého automobilového průmyslu zpomaleného finanční krizí s ním včera připlula miliardová investice. Se štěstím, a takto velká na nějaký čas zřejmě poslední.

Technologické centrum Škoda - Šéf Volkswagenu Martin Winterkom v Mladé Boleslavi otevřel vývojové centrum, v němž by měly vznikat návrhy aut blízké budoucnosti nejen pro Škodu, ale pro celý koncern VW. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Ve včera otevřeném centru bude Škoda vyvíjet mimo jiné i motory pro celý koncern Volkswagen. Půjde hlavně o slabší tříválcové agregáty, které "jezdí" například ve VW Polo nebo Seatu Ibiza.

Podle šéfa Škody Auto Reinharda Junga nejsou vyhlídky na příští rok zatím příliš optimistické. "Zlepšení není na obzoru," řekl Jung. Podle něj je potřeba nejen šetřit, ale také inovovat nabídku. Jung proto připustil, že terénní vůz Yeti vyjede na trh dříve než v polovině roku, jak byl jeho start plánován. "Nemá smysl ho opožďovat," dodal.

Stavba nového technologického centra na vývoj vozů začala už před dvěma lety, v časech, kdy ještě prodeje škodovek rostly dvojciferným tempem. Teď by podobně obrovská investice, díky které se budou v Česku vyvíjet i části aut pro celý koncern VW, prošla jen stěží. Nové vývojové centrum otevírá škodovka v době, kdy automobilky žádají jedna za druhou o pomoc a prodeje automobilů v Evropě zažívají rekordní pád, otevřela včera Škoda Auto nové technologické centrum na vývoj vozů.

"Výzkum a vývoj jsou v této krizi důležitější než jindy," řekl šéf Volkswagenu Martin Winterkorn, který nebývá v Mladé Boleslavi nejčastějším hostem. Včera škodováky uklidňoval. "Škoda je a zůstane silnou značkou. My ve Wolfsburgu jsme rádi, že patří k rodině VW," dodal Winterkorn.

Technologické centrum Škoda 

S novým centrem se rozrostly škodovácké vývojové prostory o 70 procent a dají práci dalším třem stovkám lidí. Vývoj aut tak bude zaměstnávat v Mladé Boleslavi už 1 500 lidí. Další nábor bude podle šéfa vývoje Eckharda Scholze záležet hlavně na průběhu krize. Na plný provoz centrum najede během příštího roku. V nových prostorech jsou především laboratoře, kde zkoumají například ve světelných tunelech rozložení světla při jízdě tmou nebo simulují zatížení interiéru.

Škoda, stejně jako jiné automobilky, nezažívá nejlepší časy. Kvůli odstávkám za letošek vyrobí o 31 tisíc vozů méně a příští rok sníží výrobu o čtvrtinu. Jung také potvrdil, že výroba octavií zůstane v Bratislavě i přes protesty odborů.

"O výrobě vozů nelze rozhodovat ze dne na den," uvedl. Skutečným důvodem je pak nejspíš to, že VW potřebuje na Slovensku udržet výrobu do doby, než tam začne vyrábět malé vozy.

Technologické centrum Škoda

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.