Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pouze pro řidiče s modrou krví: Rolls-Royce Phantom Coupé

aktualizováno 
Na autosalonu v Ženevě představuje Rolls-Royce pravděpodobně největší a nejmajestátnější kupé, jaké kdy spatřilo světlo světa. Nový model však nebude ctít pouze tradiční hodnoty své značky − pohádkový luxus a pohodlí. Má řidiči nabídnout i nevšední jízdní zážitky.

Rolls-Royce Phantom Coupé | foto: Rolls-Royce

Prastaré pravidlo říká, že majitel nikdy neřídí svůj rolls-royce sám. To je většinou pravda, ostatně ani my si nedovedeme představit důvod, kvůli kterému bychom preferovali sedět za volantem téměř šestimetrové limuzíny a neužívat si jejího luxusu a pohodlí na zadních sedadlech.

V historii automobilky ale existovalo a i existuje několik výjimek, které toto pravidlo porušují – vzpomeňme třeba na řadu kabrioletů Corniche. A jednu takovou výjimku představí Rolls-Royce na autosalonu v Ženevě. Přes všechny tradice ale půjde o model pro automobilku opravdu neobvyklý.

Dvoudveřový Rolls-Royce Phantom Coupé je totiž, pokud nepočítáme předválečnou výrobu a některé zakázkově karosované vozy, teprve druhým sériově vyráběným kupé od Rollsu. Tím prvním byl přesně v polovině sedmdesátých a osmdesátých let typ Camargue.

Ten byl jedním z mála Rolls-Royců se sportovním image. Phantom Coupé ale jde ještě dál – snad jako první rolls-royce v historii by měl nabídnou řidiči i sportovní jízdní zážitky. Svůj podíl by na tom měl mít třeba i fakt, že jde o vůz s nejvyšší torzní tuhostí karoserie, který kdy sjel z výrobních linek aristokratické automobilky. Za to částečně Phantom Coupé vděčí konstrukci dveří – otevírají se, podobně jako u Drophead Coupé, proti směru jízdy.

Phantom Coupé, jak již název napovídá, vychází z tradiční limuzíny Phantom. Z ní si bere nejen podvozkovou plošinu a základ designu. Přebírá beze zbytku i pohonnou jednotku – majestátní dvanáctiválec s tradičním objemem 6,75 litru, výkonem 338 kW (453 koní) a točivým momentem 720 Nm. I přesto, že je motor převzat beze změn, je Phantom Coupé nejdynamičtějším a nejrychlejším rolls-roycem dneška.

Dávno pryč jsou již doby, kdy výrobce označoval jízdní dynamiku za dostatečnou, a tak známe přesná čísla. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne kupé za 5,8 vteřin, tedy stejně jako kabriolet Drophead Coupé. Maximální rychlost je však vyšší o deset kilometrů v hodině – omezovač zastaví Phantom Coupé v rozletu při 250 km/h.

S Drophead Coupé toho má nový dvoudveřový phantom společného poměrně hodně. Stejně jako kabriolet i Phantom Coupé měl svůj předobraz v konceptu – ten byl označen 101EX. Kabriolet i kupé mají prakticky shodné rozměry – délka i šířka jsou navlas stejné (5 609 a 1 987 mm), kupé je jen o něco vyšší (1 592 mm).

Díky majestátním rozměrům budou v čtyřmístném interiéru cestující hýčkáni nejen dostatkem prostoru, ale také především přehršlí luxusu. Výrobce tvrdí, že i po mnohasetkilometrové cestě vystoupíte z vozu naprosto odpočati. Jinde bychom se při takovémto konstatování vysmívali marketingovému oddělení automobilky, ale tohle je trochu jiná liga.

V nekonečném cestování řidiče občas vyruší pouze nutnost navštívit benzinovou pumpu. Stolitrová nádrž se sice zdá dostatečná, ale při průměrné spotřebě 15,7 litru na 100 km a hlavně 23,2 litru ve městě bude majitel Phantom Coupé pumpařovým dobrým známým.

S plnou nádrží již ale nic nebude bránit tomu, aby si řidič jízdu pořádně užil. Phantom Coupé má o něco tvrdší naladění podvozku než stájoví kolegové, ale neočekávejte takový rozdíl, jako když přesednete z Mercedesu S do Audi A8. Jedenadvacetipalcová kola zajistí dostatečný kontakt s vozovkou i za poměrně extrémních situací, rozložení hmotnosti v poměru 48,3:51,7 pak umožní relativně lehce se k těmto extrémům přiblížit. Brzdit vás však bude předlouhý rozvor náprav – 3 320 mm. Obří kupé s hmotností 2 620 kilogramů je ale jednoduše nejsportovnějším rolls-roycem, který byl kdy vyroben.

Přitom se však majitel rozhodně nebude muset vzdát žádného luxusu, na který je zvyklý třeba z limuzíny. Vytříbený smysl pro detail a eleganci zůstává zachován, stejně jako čalounění tou nejjemnější kůží nebo špičková audioaparatura s výkonem až 420 Wattů.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.