Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pouze pro superagenty: Aston Martin DBS se chystá do prodeje

  9:35aktualizováno  9:35
Z filmového plátna do běžného provozu, takovou kariéru umí udělat jen superbourák agenta 007. Aston Martin DBS byl k vidění už loni v poslední bondovce Casino Royale, do rukou obyčejných smrtelníků se ale dostává až nyní.

Aston Martin DBS | foto: Motorauthority

Auto pro supermuže Bondova formátu se představí na autosalonu ve Frankfurtu za necelý měsíc. Pokud se chystáte do Ameriky na přehlídku automobilové elegance Concours d’Elegance v Pebble Beach uvidíte ho o něco dřív.

Stojí na základech Astonu Martin DB9. Má jeho dvanáctiválcové šestilitrové srdce, které je ale samozřejmě patřičně upravené. Maximální výkon dosahuje na 510 koní (380 kW), kroutících newtonmetrů posílá šestistupnová manuální převodovka na kola zadní nápravy 570.

Podle prohlášení šéfa automobilky Ulricha Beze Aston Martin DBS vyplňuje mezeru mezi obyčejným modelem DB9 a jeho nabroušenou verzí DBR9.

Oproti DB-devítce je hubenější o 65 kilo. Využití uhlíkových vláken srazilo hmotnost na 1695 kilo. DBS je také prvním Aston Martinem, který dostává brzdy s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny.

O správné chování na silnici se postará tzv. Adaptive Damping System - pět druhů nastavení tuhosti tlumičů. Na stovce je 4,3 sekundy po startu. Umí upalovat maximálně 302 kilometrů v hodině.

Za pocit, že jste neohrožený agent Jeho Veličenstva, zaplatíte podle prvních odhadů kolem sedmi milionů. Do prodeje dorazí tohle Bondovo nářadí v první čtvrtině příštího roku. Dvoumístné kupé bude vyjíždět z továrny Aston Martinu v britském Gaydonu, samozřejmostí je velký podíl ruční práce při jeho výrobě.

Aston Martin DBS v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4721 x 1905 x 1280 x 2740
hmotnost 1695 kg

nádrž

78 l

uspořádání

motor vpředu, pohon zadních kol
manuální šestistupňová převodovka

Motor

5935 ccm V12

max. výkon

380 kW/510 koní
max. kroutící moment 570 Nm
zrychlení 0-100km/h 4,3 s
max. rychlost 302 km/h

pneumatiky

vpředu 245/35 R20, vzadu 295/30 R20
brzdy karbokeramické kotouče průměr 398mm vpředu 360mm vzadu, šestipístkové třmeny


DALŠÍ FOTKY

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.