Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Italům jsou směrovky nanic, lajdáků je víc než polovina

  16:10aktualizováno  16:10
Průzkum vlivné italské asociace přátel dopravní policie (ASAPS) ukázal, že směrovky používá jen 36 procent řidičů.

Jan Hanuš z Olomouce si v roce 1922 nechal patentovat něco zcela originálního. Totiž to, jak při jízdě na kole či motocyklu mechanicky naznačovat směr, kterým chcete odbočit. Stal se vynálezcem takzvaných směrovek. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zlozvyk, který si vyčítají šoféři snad na celém světě, se rozhodli Italové prozkoumat. Zrovna obyvatelé Apeninského poloostrova jsou laxním přístupem k používání směrovek vyhlášení. Jedno z vysvětlení samotných Italů je to, že je to zbytečný pohyb navíc.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

ASAPS, což je Asociace podporovatelů a přátel silniční policie (Associazione Sostenitori ed Amici della Polizia Stradale), která má v Itálii velký vliv, se rozhodla tento fenomén zmapovat. Spolek uvádí, že se nepoužívání směrovek lavinovitě šíří.

„Z tisícovky sledovaných řidičů jich jen 362 směrovky používá, jak se má. U zbytku nezaznamenali ani náznak respektování povinnosti je používat,“ cituje z výsledků italský deník La Repubblica.

Průzkum prováděli v pěti italských městech: Turíně, Varese, Boloni, Římě a Neapoli.

Sedm set řidičů bylo pod dohledem v městském provozu, tři stovky na dálnici. Na dálnicích se sledovalo používání směrovek výhradně při změně jízdního pruhu. Pouze 96 řidičů (to je 32 procent) při tomto manévru použilo směrovku.

Při jízdě po městě se při odbočování nebo změně jízdního pruhu obtěžovalo s levou páčkou pod volantem 36 procent šoférů.

Mimochodem věděli jste, že směrovky podle všeho vynalezl Olomoučák Jan Hanuš? Čtěte více zde.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.