Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Italům jsou směrovky nanic, lajdáků je víc než polovina

  16:10aktualizováno  16:10
Průzkum vlivné italské asociace přátel dopravní policie (ASAPS) ukázal, že směrovky používá jen 36 procent řidičů.

Jan Hanuš z Olomouce si v roce 1922 nechal patentovat něco zcela originálního. Totiž to, jak při jízdě na kole či motocyklu mechanicky naznačovat směr, kterým chcete odbočit. Stal se vynálezcem takzvaných směrovek. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zlozvyk, který si vyčítají šoféři snad na celém světě, se rozhodli Italové prozkoumat. Zrovna obyvatelé Apeninského poloostrova jsou laxním přístupem k používání směrovek vyhlášení. Jedno z vysvětlení samotných Italů je to, že je to zbytečný pohyb navíc.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

ASAPS, což je Asociace podporovatelů a přátel silniční policie (Associazione Sostenitori ed Amici della Polizia Stradale), která má v Itálii velký vliv, se rozhodla tento fenomén zmapovat. Spolek uvádí, že se nepoužívání směrovek lavinovitě šíří.

„Z tisícovky sledovaných řidičů jich jen 362 směrovky používá, jak se má. U zbytku nezaznamenali ani náznak respektování povinnosti je používat,“ cituje z výsledků italský deník La Repubblica.

Průzkum prováděli v pěti italských městech: Turíně, Varese, Boloni, Římě a Neapoli.

Sedm set řidičů bylo pod dohledem v městském provozu, tři stovky na dálnici. Na dálnicích se sledovalo používání směrovek výhradně při změně jízdního pruhu. Pouze 96 řidičů (to je 32 procent) při tomto manévru použilo směrovku.

Při jízdě po městě se při odbočování nebo změně jízdního pruhu obtěžovalo s levou páčkou pod volantem 36 procent šoférů.

Mimochodem věděli jste, že směrovky podle všeho vynalezl Olomoučák Jan Hanuš? Čtěte více zde.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.