Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči budou zřejmě chodit na povinnou prohlídku až v 65 letech

  11:28aktualizováno  11:28
Řidiči neprofesionálové budou muset chodit na první povinnou zdravotní prohlídku až v 65 letech a nikoli již v 60 letech, jak je tomu nyní. Dnes o tom rozhodla Sněmovna, když schválila senátní novelu, která věk první povinné prohlídky zvyšuje.
Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek

Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Senátoři původně navrhli zvýšit tento věk až na 68 let, ale poslanci hranici snížili na 65 let. Ministr zdravotnictví Leoš Heger řekl, že pokládá zvolenou věkovou hranici za rozumný kompromis. Novelu nyní dostane ještě k posouzení Senát.

Další prohlídce se budou muset řidiči podrobit stejně jako dosud v 68 letech a pak pokaždé po dvou letech.

Senátoři Tomáš Grulich a Jiří Oberfalzer novelu předložili kvůli tomu, že pokládají povinné kontroly zdravotní způsobilosti neprofesionálních řidičů v 60 letech věku za přežitek. "Věk odchodu do důchodu se již řadu let prodlužuje a bude v blízké budoucnosti dosahovat 65 let. Jsou-li lidé do 65 let v kondici pracovat, je neadekvátní pochybovat o jejich schopnosti řídit," tvrdí senátoři.

"Návrh na prodloužení jsme přijali celkem s ochotou," řekl ČTK ministr Heger. "Myslíme si, že původně navržený termín 68 je už skoro hodně, ze zkušeností vyplývá, že už po pětašedesátce některých skrytých problémů přibývá," podotkl.

Řidiči za tuto prohlídku platí, cena je však podle Hegera pod úředním dohledem. Lékař musí dokladovat, že cena za prohlídku odpovídá nákladům a přiměřenému zisku. 

Poslanci také schválili pozměňovací návrh hospodářského výboru, který stanoví, že náklady na psychologické vyšetření řidičů nákladních aut, kteří jsou zaměstnáni u některého dopravce, hradí jejich zaměstnavatel. Řidiči, kteří přišli o řidičský průkaz a pro jeho znovuzískání musí vyšetření podstoupit, si ho budou muset zaplatit sami.

Autor:




Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.