Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bouračky v zahraničí jsou o dost dražší, zkontrolujte si pojistku

aktualizováno 
Češi způsobili v roce 2017 v cizině při dopravních nehodách téměř 3800 škod za 340 milionů Kč, zatímco o rok dříve to bylo 3500 škod za 275 milionů korun. Škody výrazně narůstají v letních měsících, kdy lidé jezdí na dovolenou k moři, vyplývá ze statistiky České asociace pojišťoven.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Monika TomáškováMAFRA

„Každý rok v letních měsících, kdy lidé vyrážejí na dovolenou, sledujeme dramatický nárůst dopravních nehod v zahraničí,“ komentoval čísla vedoucí oddělení pojistné matematiky a analýz České kanceláře pojistitelů Petr Jedlička.

Čeští motoristé za posledních sedm let způsobili při nehodách v obvyklých cílových a tranzitních zemích letní dovolené od června do září škody za téměř jednu miliardu Kč.

V sedmi vybraných zemích, kam Češi jezdí nejčastěji na dovolenou autem nebo jimi minimálně při cestě na dovolenou projíždějí, došlo v letních měsících za stejné období k 10 400 škodám. Nejvíce nehod vzniklo na Slovensku (3019), na druhém místě se umístilo Rakousko (2811 případů), dále pak Itálie (1885) a Chorvatsko (1404).

Průměrná škoda povinného ručení při cestě do zahraničí dosahuje téměř 95 000 Kč, což je více než dvojnásobek v porovnání s průměrnou škodou z povinného ručení na území ČR (44 000 Kč).

Většina pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, které nabízejí tuzemské pojišťovny, kryje i škody způsobené v zemích EU. Přesto se najdou produkty, které jsou určeny primárně pro provozování vozidel v Česku. Za nižší pojistné nabízejí i nižší rozsah pojistného krytí a například škody způsobené v zahraničí jsou kryty se spoluúčastí provozovatele vozidla.

„Z povinného ručení se ale platí pouze škody, které jsou vozidlem viníka nehody způsobené ostatním, a nevztahuje se tak na vozidlo, jež nehodu způsobilo a jeho řidiče,“ upozornila specialistka na neživotní pojištění České asociace pojišťoven Lucie Žulavská.

U havarijního pojištění je třeba si ověřit, zda platí v ČR, nebo i v zahraničí. Většina pojišťoven nabízí územní rozsah EU. Zároveň je nutné se seznámit s rozsahem asistenčních služeb, které v základní variantě často nemusí být dostatečné pro cesty do zahraničí, jejich vyšší rozsah lze ale připojistit. Rozsah krytí v ČR a v zahraničí se liší v podstatě vždy.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

V Indii zase prší a tamní řidiči se bojí, že jim nateče voda do výfuku

V Indii začalo období dešťů, takto to vypadá v ulicích Bombaje.

V Bombaji už třetí den prší a má pršet ještě další čtyři. Vláda v některých zaplavených oblastech vyhlásila dětem...

EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet

Kia Soul EV

Asociace evropských výrobců automobilů vydala varování směřující k poslancům Evropského parlamentu, že si kladou...

Fiat to doma nemá lehké. Vztek kvůli Ronaldovi a tečka za Puntem

Fiat Punto

Fanoušci Juventusu Turín jsou teď uprostřed oslav, do jejich milovaného klubu přestupuje zbožštěný Cristiano Ronaldo....

Najdete na iDNES.cz