Podle odborářského předáka není jasné, zda se Škoda vrátí do Ruska.
Podle Povšíka se stále musí vyřazovat některé noční směny, kvůli problémům v dodavatelském řetězci zpomaluje také tempo linky, továrna tak vyrábí méně vozů, než by mohla. „Pro nás to může být bolestivé z hlediska personálu, protože nám trochu přebývá,“ řekl Povšík.
Uvedl, že kromě dlouhodobě chybějících čipů do palubní elektroniky nyní chyběly například USB porty pro vozy vyráběné v Kvasinách. Z linky tak sjížděla nekompletní auta a dodělávala se na parkovištích. Problém je také s dodávkami dílu od maďarského dodavatele, o kterou konkrétní část jde, Povšík neupřesnil. „Momentálně u jednoho dodavatele v Maďarsku došli lidi. Neměli zaměstnance, nedokázali v těch směnách udělat pro nás určitý díl. My jsme tam poslali kontingent našich lidí, a ti tam teď pracují ve dvanáctihodinových směnách a vyrábějí, jsou hrozně šikovní,“ řekl Povšík.
Jaké množství vozů nyní stojí rozpracovaných na odstavných parkovištích, nechtěl odborový předák uvést, jde však podle něj o nižší počet daleko před kritickou hranicí.
Podle Povšíkova odhadu se letos Škodě nepodaří vyrobit milion vozů. „Všechno, co bude nad 800 000, bude super výsledek, teď je to ve fázi 750 000 vozů,“ řekl.
Poznamenal, že se Škodě například nedaří v Číně, výrobu musela přerušit také v Rusku. Je podle něj jasné, že Škoda letos přišla o třetinu možných vyrobených vozů. Před krizí vyrobila zhruba 1,2 milionu aut.
Zda se Škoda do Ruska vrátí, není v tuto chvíli jasné. „Určitě víme, že to Rusko nedáme dohromady. Nižnij Novgorod odepíšeme,“ myslí si Povšík. Škoda Auto začátkem března informovala, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastaví i export vozů do země. V Nižném Novgorodu se vyrábějí tři modely, Rapid pak v závodě v Kaluze.