Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozemská raketa Gumpert Apollo: maximálka 360 km/h

  14:06aktualizováno  24. ledna 11:19
Supersportovní auta schválená pro jízdu po silnicích mají nového konkurenta. Je jím německý Gumpert Apollo, který si před pár lety vysnil nyní už bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert.

Dnes šedesátiletý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa.

Další životní etapu si Roland Gumpert naplánoval bez Audi. I když to nakonec neplatí úplně. Jeho apollo je sportovním autem stejně jako jsou vozy Audi, jen o něco extrémnějším.

Apollo používá techniku Audi a pracuje na něm i skupina lidí a firem spřízněných se značkou mající v logu čtyři kruhy.

O začátku sériové výroby Gumpert informoval loňského 4. listopadu. "První auto jsme prodali 21. prosince 2005, k 12. lednu jsme dodali pět vozů," říká Jan Fleckenstein z marketingového oddělení nové německé automobilky.

I když tímto slovem Gumpert být označován nechce. Pro svou malosériovou výrobu s velkým podílem ruční práce upřednostňuje výraz manufaktura.

Letos chce Gumpert s apollem oslovit 30 zákazníků, příští rok má za cíl prodej 60 vozů. Základní cena nového supersportu je stanovena v Německu na 198 000 eur. Sumu odpovídající šesti milionům korun může o dalších 137 tisíc eur (4 miliony Kč) vyzvednout příplatek za závodní provedení, kterému nechybí homologace pro běžný provoz.

Kromě technických vylepšení v čele se zvýšením výkonu motoru na 800 koní je v závodní ceně i helma s kombinézou.

Civilní verze má výkon 650 koní. Motor biturbo V8 pochází od Audi. Apollo je ryzím sportovním vozem se dvěma místy a motorem umístěným uprostřed. Do délky zabírá ke 4,2 metrům, do výšky má jen málo přes metr, hmotnost je 1100 kg.

Jako maximální rychlost německá manufaktura udává až 360 km/h. Z 0 na 100 km/h umí zrychlit během tří sekund, na 200 km/h mu stačí 8,9 s.

Při zemi drží zájemce o německou novinku ceník a hlavně pohled do příplatkových výbav. Zvýšení výkonu na 700 koní přijde v přepočtu na milion korun. Elektricky ovládaná okna stojí ke 150 tisícům, klimatizace dvojnásobek.

Apollo se však přes svou cenu určitě objeví nejen na silnicích, ale i na závodní dráze. „Zrovna zařizujeme, aby získalo závodní homologaci GT1,“ uvádí Jan Fleckenstein z firmy Gumpert. „Jeden švýcarský tým chce apollo ještě letos nasadit do série vytrvalostních závodů v Le Mans. A tým z Belgie jej hodlá využít v sérii Belcar. Tovární tým Apollo se v tomto roce asi ještě neobjeví,“ dodává Fleckenstein.

Britský Autocar Apollo označil za nejvíce vzrušující vůz, na něhož je možné připevnit registrační značky. Podle Autocaru jde v současnosti i o nejrychlejší automobil, který umí zvládat každodenní ježdění a pokud majitel chce, na závodní dráze ho vystřelí vpřed jako raketa.

Jiný magazín, německý Auto Bild, připomněl osud amerických vesmírných projektů, s nímž Gumpertův vůz sdílí jméno. Prvních deset raket Apollo trápily větší či menší nešvary. Apollo 11 ale nakonec vyneslo člověka na Měsíc.


Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.