Pozemská raketa Gumpert Apollo: maximálka 360 km/h

  14:06aktualizováno  24. ledna 11:19
Supersportovní auta schválená pro jízdu po silnicích mají nového konkurenta. Je jím německý Gumpert Apollo, který si před pár lety vysnil nyní už bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert.

Dnes šedesátiletý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa.

Další životní etapu si Roland Gumpert naplánoval bez Audi. I když to nakonec neplatí úplně. Jeho apollo je sportovním autem stejně jako jsou vozy Audi, jen o něco extrémnějším.

Apollo používá techniku Audi a pracuje na něm i skupina lidí a firem spřízněných se značkou mající v logu čtyři kruhy.

O začátku sériové výroby Gumpert informoval loňského 4. listopadu. "První auto jsme prodali 21. prosince 2005, k 12. lednu jsme dodali pět vozů," říká Jan Fleckenstein z marketingového oddělení nové německé automobilky.

I když tímto slovem Gumpert být označován nechce. Pro svou malosériovou výrobu s velkým podílem ruční práce upřednostňuje výraz manufaktura.

Letos chce Gumpert s apollem oslovit 30 zákazníků, příští rok má za cíl prodej 60 vozů. Základní cena nového supersportu je stanovena v Německu na 198 000 eur. Sumu odpovídající šesti milionům korun může o dalších 137 tisíc eur (4 miliony Kč) vyzvednout příplatek za závodní provedení, kterému nechybí homologace pro běžný provoz.

Kromě technických vylepšení v čele se zvýšením výkonu motoru na 800 koní je v závodní ceně i helma s kombinézou.

Civilní verze má výkon 650 koní. Motor biturbo V8 pochází od Audi. Apollo je ryzím sportovním vozem se dvěma místy a motorem umístěným uprostřed. Do délky zabírá ke 4,2 metrům, do výšky má jen málo přes metr, hmotnost je 1100 kg.

Jako maximální rychlost německá manufaktura udává až 360 km/h. Z 0 na 100 km/h umí zrychlit během tří sekund, na 200 km/h mu stačí 8,9 s.

Při zemi drží zájemce o německou novinku ceník a hlavně pohled do příplatkových výbav. Zvýšení výkonu na 700 koní přijde v přepočtu na milion korun. Elektricky ovládaná okna stojí ke 150 tisícům, klimatizace dvojnásobek.

Apollo se však přes svou cenu určitě objeví nejen na silnicích, ale i na závodní dráze. „Zrovna zařizujeme, aby získalo závodní homologaci GT1,“ uvádí Jan Fleckenstein z firmy Gumpert. „Jeden švýcarský tým chce apollo ještě letos nasadit do série vytrvalostních závodů v Le Mans. A tým z Belgie jej hodlá využít v sérii Belcar. Tovární tým Apollo se v tomto roce asi ještě neobjeví,“ dodává Fleckenstein.

Britský Autocar Apollo označil za nejvíce vzrušující vůz, na něhož je možné připevnit registrační značky. Podle Autocaru jde v současnosti i o nejrychlejší automobil, který umí zvládat každodenní ježdění a pokud majitel chce, na závodní dráze ho vystřelí vpřed jako raketa.

Jiný magazín, německý Auto Bild, připomněl osud amerických vesmírných projektů, s nímž Gumpertův vůz sdílí jméno. Prvních deset raket Apollo trápily větší či menší nešvary. Apollo 11 ale nakonec vyneslo člověka na Měsíc.


Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...