Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poznám špatného řidiče i v tělocvičně

  14:30aktualizováno  14:30
Mistryně světa v aerobiku Olga Šípková si dělala řidičský průkaz o hodně později než na hranici věku plnoletosti, ale jakmile usedla za volant, hned ji to chytlo. Kolik toho najezdí ročně? "Nedokážu to ani odhadnout," říká. "Prostě ujeté kilometry nesleduju."
Sledujete alespoň palivoměr, když už ne počítadlo kilometrů?
Nedělejte ze mě blondýnu. Samozřejmě, že na to koukám.

Když jste se ohradila "nedělejte ze mě blondýnu", čekal bych, že ženy za volantem budete hájit...
Přiznám se, že ženy za volantem vidím dost nerada. Když sleduju auto před sebou, jak nesmyslně kličkuje nebo nedává včas blinkr nebo je prostě jinak vidět, že to nemá v ruce, říkám si: To je určitě nějaká blondýna. A pak to auto předjedeme a syn mi hlásí: "Mami, měla jsi pravdu, byla to blondýna!"

Jakým vozem jezdíte?
Mám Opel Astra. Jsem s ním moc spokojená, i když třeba na nějaké opravdu hodně dlouhé cesty si od manžela raději půjčím vectru.

Proč jste si neudělala řidičák hned v osmnácti?
Pocházím z hodně skromných poměrů. Nebylo ani pomyšlení na to, že by se děti v naší rodině dostaly blíž k nějakému automobilu. Takže jsem dlouho - a to už se dostavily první sportovní úspěchy - jezdila autobusem a tramvají.

A kdy padlo rozhodnutí o autoškole?
Začalo přibývat cest. Jezdili jsme cvičit dál a dál. A pořád mě musel vozit manžel. A pak taky, musím se přiznat, jsem moc a moc špatně snášela náhlou popularitu. Jela jsem třeba v tramvaji, v obou rukách nákup, sportovní tašku přes rameno, utahaná. A lidi si kolem mě najednou začali povídat: "To je ta s tím aerobikem. Na kazetě vypadá výborně, a přitom se na ni podívejte..." Taky proto jsem chtěla svoje auto.

Poznáte na lidech, jací jsou za volantem, i třeba během cvičení?
Je jasné, že když ke mně někdo chodí už několikátý rok a pořád je takový nešikovný, plete se ostatním pod nohy, nestíhá rytmus, řeknu si: No, to musí být za volantem pohroma. Při řízení auta je přece koordinace moc důležitá, a tu aerobik dost dobře prověří.

Jste stejně žhavá do řízení, ale uměla byste si na autě něco jednoduchého opravit nebo vyměnit?
Na opravy a montáže moc nejsem. Ale protože nám s manželem jdou všechny technické sporty samy od přírody velmi dobře, asi bych se do toho rychle dostala. Jednou se k tomu skutečně schylovalo, ale okolnosti byly silnější než já.

Co to znamená, ty okolnosti?
S kamarádkou a třemi dětmi jsme se večer vracely domů z chaty. Byly dva stupně, pršelo. Nejprve tři kilometry hustým lesem, v polovině cesty jsem píchla. Abych se dostala k rezervě, znamenalo to všechno vyložit z kufru a mordovat se za tmy s kolem. Neměly jsme baterku. Nakonec se moje snažení zastavilo o klíč na kola: kdybych měla ten velký křížový, určitě bych šrouby u kola povolila, ale tím malým od kliky jsem s nimi prostě nehnula.

A tak jste postavily stan a počkaly do jara...
Zavolala jsem už téměř vybitým mobilem asistenční službu. Když k nám jeli, tak se mobil vybil úplně, takže jsem běhala v noci po lese a hledala mechanika. Nakonec jsme ho našly, přivedly k autu, on za osm minut vyměnil kolo, řekl si o devět stovek a jely jsme...

Máte nějaký motoristický sen?
Moc se mi líbí sportovní auta, ale ještě radši bych měla terénní vůz.

Co vás na něm přitahuje?
Sedíte výš, máte lepší rozhled, vůz je silný, bezpečnější a vůbec... Já měřím sto šedesát centimetrů, a tak něco velkého by se ke mně hodilo, nemyslíte?

Když jste byla na vrcholu popularity, to jste dost možná i díky své tváři občas ušetřila na pokutě, ne?
Stalo se asi dvakrát, že mě policie zastavila, protože jsem něco drobného provedla. A jak ten policejní důstojník kouká do mého řidičáku, najednou povídá: "Jé, moje žena cvičí podle vaší videokazety." Ale pokutu jsem většinou stejně dostala.
Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Mondeo 2,0 TDCi ...
Ford Mondeo 2,0 TDCi ...

r.v. 2015, naj. 31 850 km, diesel
652 110 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.