Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poznávací značky dostanou i babety

  9:49aktualizováno  9:49
Registrační značku budou mít v příštích letech povinně třeba mopedy Babeta či silniční stroje - například i motorové válce.
například i motorové válce. Značku získají majitelé těchto vozidel na oddělení evidence řidičských průkazů a vozidel okresních úřadů či magistrátů. Návštěva na úřadech čeká motoristy nejpozději do poloviny roku 2004. Do té doby mohou jezdit bez značky, kterou měla být tato vozidla původně označena nejpozději do letošního pololetí, ale termín byl prodloužen o dva roky. Mopedy či zvláštní motorová i nemotorová vozidla však většinou nemají klasický technický průkaz, který zná každý provozovatel auta nebo motocyklu. Například majitelé mopedů Babeta vlastní jen malé osvědčení, vydané výrobcem stroje. Velký technický průkaz, jak motoristé říkají, však potřebuje provozovatel vozidla k vydání poznávací značky. Průkazy pro vozidla, která jsou již v provozu, mu proto v příštích letech vystaví všechny úřady vedoucí evidenci motorových vozidel. Avšak majitel třeba mopedu k tomu musí předložit doklad, z něhož je patrné, že vozidlo bylo schváleno v tuzemsku do silničního provozu. "U mopedu Babeta je to osvědčení, které dostal majitel při koupi mopedu. Trochu složitější to mohou mít ti, kteří vlastní mopedy dovezené individuálně ze zahraničí a příslušný doklad nemají. Kjeho získání je čeká složitá a nákladná cesta, například přes autorizovanou zkušebnu," vysvětluje šéf evidence řidičských průkazů a vozidel plzeňského magistrátu Jan Vavřík. Pro přidělení značky potřebuje majitel mopedu ještě protokoly o technické a evidenční kontrole. "Nutné jsou také technické údaje o vozidle. To nebude třeba u babety problém, budeme je totiž mít v naší databázi a bez potíží je podle typu doplníme," vysvětluje Jan Vavřík. Mopedy budou mít na zadním blatníku tabulku velkou 11 x 8 centimetrů, nikoliv obřích rozměrů jako některé motocykly. Za přihlášení včetně poznávací značky pro moped zaplatí motorista 100 korun.


Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.