Vyplývá to z informací zveřejněných na webové stránce Centra dopravního výzkumu www.cdv.cz.
Například ve Švýcarsku má tramvaj odbočující vlevo přednost před protijedoucími vozidly; ve Slovinsku zase řidič při couvání musí zapnout výstražná světla.
V řadě evropských států, třeba v Belgii a ve Švýcarsku, mohou na mnoha místech cyklisté a řidiči mopedů jet jednosměrnou ulicí v protisměru.
V Německu je na dálnicích doporučená rychlost 130 kilometrů za hodinu; pokud však povětrnostní podmínky sníží viditelnost ve dne pod 50 metrů, nesmí rychlost přesáhnout 50 kilometrů za hodinu.
Ve Francii, kde je nejvyšší povolená rychlost na dálnici 130 kilometrů za hodinu, za snížené viditelnosti ve dne a za deště bez rozdílu denní doby nesmí rychlost přesáhnout 110 kilometrů za hodinu.
V některých evropských státech platí ustanovení, že pokud řidič nezaplatí pokutu za dopravní přestupek, může mu policista na místě zabavit věc, nebo i zajistit jeho auto. Takto mohou policisté postupovat například v Norsku, Dánsku, Rakousku,
Slovinsku, Lucembursku a v Nizozemsku.
Řidič, kterého zastaví v Polsku policie, je povinen vozidlo zastavit, obě ruce položit na volant a nevystupovat z auta. Na příkaz kontrolujícího policisty musí vypnout motor a rozsvítit výstražná světla. Jeho spolucestující mohou z auta vystoupit jen
se svolením policisty.
- pondělí 24. června 2002