Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na kocouRa, na stovce je pod pět sekund

aktualizováno 
Na vrchol evolučního žebříčku elegantního kočkovitého kupé XK vystoupala šelma nesoucí označení R. Nový rychlý jaguar má celou karoserii z hliníku a pod kapotou 420 koní. Do autosalonů vyráží ve verzích kupé i kabrio.

Jaguar XKR | foto: Jaguar

4791 mm dlouhý jaguár už nějaký ten pátek loví své zákazníky a "ERko" konečně uspokojí i ty, kterým byly tři stovky koní "základu" málo.
 
Krasavec z jaguářího pavilonu v Coventry vysochaný Ianem Callumem skrývá ve své vrcholové verzi XKR přeplňovaný motor.
 
Motoráři s kočkovitou šelmou na bílých pláštích do jeho útrob transplantovali osmiválec 4,2 litru osazený kompresorem Eaton spolupracujícím s variabilním časováním sacích ventilů, díky kterému narostl rozsah využitelných otáček.
 
Při 6250 otáčkách ze sebe Jaguar XKR vydává výkon 420 koní (309 kW), asfalt se musí srovnat s kroutícím momentem 560 Nm, přenášeným 19 případně 20 palcovými koly. Z nuly na stovku šelma z britských ostrovů vystřelí za 4,9 s. Maximální rozlet krotí elektronika zachytávající ručku rychloměru na dvěstpadesátce.
 
Automatickou převodovku posílající newtonmetry na zadní nápravu  je možné ovládat buď manuálně - pádly pod volantem, nebo nechat vše na elektronice. Mezi každým z jejích šesti stupňů umí automat přeřadit za 600 milisekund.
 
Posílení se dočkaly brzdy, jiné nastavení dostaly tlumiče a pružiny a samozřejmě také řízení. Patřičné zásahy byly provedeny také na elektronice hlídající řidiče.
 
Jak vědět před kterou šelmou na silnici utéct? Zuřivý jaguár má oproti standardnímu provedení jiný přední nárazník a upravenou masku chladiče, v kapotě motoru jsou výřezy umožňující lepší přístup vzduchu. Kdo by ho chtěl náhodou dojet, uvidí čtyři koncovky výfuku a nezbytné označení "R". Stejná litera zdobí také interiér.
Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.