Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na zimní pneumatiky dovezené z Číny. Podle testu je to šmejd

  10:55aktualizováno  10:55
Čínské pneumatiky mohou být nebezpečné, zjistil test zimních pneumatik, který uspořádaly německé, švýcarské a rakouské autokluby. Z 28 testovaných obstálo šest pneumatik na výbornou. Všechny pneumatiky v testu seženete i na českém trhu, včetně tři propadáků, které prodejci přivezli z Číny.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Srovnávací test autoklubů zkoušel jako každý rok pneumatiky ve dvou rozměrech. Menších patnáctipalcových rozměru 185/65 R15 T bylo třináct, k nim přidali testovací komisaři ještě dvě sady celoročních plášťů. Pneumatiky tohoto nebo velmi blízkého rozměru shánějí majitelé menších aut, jako je třeba Škoda Fabia. Dalších třináct pneumatik kupují třeba majitelé Volkswagenů Passat nebo superbů, mají rozměr 225/45 R17 H.

Autokluby, které test prováděly, připomínají, že pokud pneumatika v jejich testu obstála, při zkouškách jiných rozměrů by se výsledek neměl výrazně lišit. Tedy pokud na svém autě nemáte přímo testovaný rozměr, určitě neuděláte chybu, pokud si koupíte pláště, které v testu zvítězily. Budou stejně kvalitní.

Čínské gumy jsou nebezpečné na mokru

Friedrich Eppel z rakouského autoklubu ÖAMTC výsledky shrnul: "Celkem šest sad pneumatik je možné velmi doporučit, dalších 16 plášťů dostalo hodnocení ´doporučeníhodné´. Tři pláště si z testu odnesly označení doporučené s výhradami a poslední tři nedoporučujeme."

Propadla trojice pneumatik z Číny. "Označili jsme je jako nebezpečné kvůli jejich vlastnostem na mokré vozovce," vysvětluje Eppel. Pláště, které označují výsledky testu jako doporučeníhodné, nemají vyložené slabiny, ale v žádné z disciplín neexcelují.

Malá kola

Mezi patnáctipalcovými pneumatikami (185/65 R15 T) je nejlepší vybírat mezi plášti Dunlop SP Winter Sport 3D MO, Goodyear UltraGrip 7+ a Esa-Tecar Super Grip 7. Stupínek pod vrcholem skončily Continentaly ContiWinterContact TS830 za horší chování na suché zimní silnici, skvěle si naopak vedly na sněhu, v této disciplíně byly nejlepší v celém letošním testu.

Pneumatiky v testu často nefungovaly na mokré silnici. "Zimní pneumatika musí držet nejen na sněhu a na ledu. Nedostatky na mokré silnici mají za následek delší brzdou dráhu," varuje Friedrich Eppel.

Šetřit na pneumatikách a kupovat celoroční pláště se podle testu moc nevyplatí. Určitě jsou ale lepší volbou než čínské pláště Star Performer Winter, které mezi patnáctipalcovými gumami propadly na celé čáře. "Celoroční pneumatiky jsou jen kompromisem," říká Eppel. "Jako letní pneumatiky by obstály hůře," dodává.

kompletní výsledky

Test zimních pneumatik - detailní hodnocení ZDE

Poznámka: Čím nižší známka v hodnocení, tím lepší. Nejlepší možná je známka 0,5 (velmi dobrá), nejhorší je 5,5 (nedostatečná).

Velká kola

Mezi většími pneumatikami (225/45 R17 H) se na vrcholu usadila trojice Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact TS830P a Dunlop SP Winter Sport 3D.

Autokluby naopak radí vyhnout se obloukem pneumatikám Interstate Winter IWT-2 a Westlake SW 601 Snowmaster, obě pneumatiky jsou za cenu od tisícovky k sehnání i v Česku (patnáctipalcový průměr). V tomto případě ale šetření rozhodně není na místě.

Michelin Alpin A4, které jsou mezi nejlepšími, stojí přibližně dvojnásobek. Celé auto s patnáctipalcovými pneumatikami se dá na zimu bezpečně obout do deseti tisíc. Pokud máte větší auto a na něm široké sedmnáctipalcové pneumatiky, připravte si na obutí celého auta kolem 15-16 tisíc.

Před koupí pneumatik zkontrolujte ve velkém technickém průkazu, které rozměry pneumatik jsou pro vaše auto povolené. Pokud máte na výběr z více rozměrů, platí jednoduchá pravidla: širší pneumatiky jsou výhodnější při jízdě na tvrdém sněhu, po suché silnici a často také na mokru. Naopak užší kola přinášejí výhody na čerstvě napadaném sněhu a na silnici pokryté břečkou.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Audi Q7 3,0 č.51.
Audi Q7 3,0 č.51.

r.v. 2014, naj. 123 000 km, diesel
992 200 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.