Diskuze
Nesmrtelná babička vejtřaska slaví šedesátiny
Děkujeme za pochopení.
J21a79n 42S49l58a35v54í11č61e97k
Vzpomínám si, že jsem kdysi v USA viděl staý náklaďák Studebaker, který měl stejnou konstrukci dvou zadních poháněných pevných náprav včetně jejich uložení a pérování a také přední pevnou nápravu jako má PV3S. Takže povídání o originální čeké konstrukci se moc nezdá...
J19o27s69e91f 90B87r66o50ž50k75a
Ten motor ve V3S je převzatý Deutz, který byl už za války vyráběn v Německu. Tatra při vývoji T 111, v r. 1942 použila stavebnicový Deutz V 12. Firma Deutz byla už před válkou specialistou na výrobu vzduchem chlazených dieselových motorů. Když to okouknete tak zjistíte, že i tvarem startéru, vstřik. čerpadla a jiných komponentů jsou si motory podobné. Takže ani motor nic překotně českého není. V té době asi byla práva průmyslové ochrany výrobků tabu, zejména německých.
E47v17z94e82n 49S18o55u74k45u15p
Nejlepší auto do opravdového terénu jaké znám :-)
Dva roky jsem s ním jezdil na vojně...
I22v23a60n 22M10a69r95e93k
Vatřaska>>>1*** >>>jízda nad 50km./hod nezapomenutelný zážitek !
E50v57z69e67n 14S60o85u67k74u20p
Při rychlosti kolem 52km/h začal kmitat volant, při vyšší rychlosti pak už ne.
S10t14a29n66i76s26l33a35v 76H60o45r25á52č61e37k
Z vojenských let nezapomenutelný vůz, jen při mrazech (kolem -20) to moc nestartovalo..
J76i48ř89í 32V62o50l80k63á81n
Je to v každém případě nostalgie, ale zároveň to ukazuje neschopnost bolševika rozvíjet geniální dílo.
Sklopná kabina, dělený klikový hřídel (ze starých se dá smontovat funkční), převodka řízení (šroubovým mechanizmem se vymezí vůle a jede se dál), aj.
Kdyby tento automobil bolševik inovoval a přizpůsoboval době, mohl by to ještě dnes být světový trhák. Pokud k tomu přičtete vyloženě špatné (konstrukčně slabé) materiály, ani nebyl zájem cokoliv měnit.
Pokud vím, tak bezkonkurenčně vyhrávala Vejda soutěže mezi náklaďáky v rámci Varšavské smlouvy, Rusáci měli gruzovik, který uvezl v terénu jen 1500kg. Vejda umí v terénu 3t a na silnici 5t, ale běžně vozila i jednou tolik, jenom to moc nebrzdilo.
A v autoškole platilo, kdo se naučil s Vejdou, tak už mohl jezdit se vším. Oprava převodovky na dvoře autoškoly byla normální, lámaly se vidličky a proto musela almara ven.
Mělo by se zvážit postavení pomníku vozu Praga V3S.
J14i17ř93í 92V45o83l46k70á26n
Níže se píše, co všechno Vejda vydržela. Můj příspěvek do diskuze je, že mi vyhořela el. instalace 150km od Prahy, v Dolní Poustevně. Natáhl jsem provizorní vedení, slepené z vyhořelého a v poho do Prahy dojel. Tedy stříhal jsem osmičku drát ...
M57a14r42e27k 15K76o33s70t49e32l57e87c79k30ý
Takový pěkný recyklovaný článek ČTK, kde se jen vymění čísla za aktuální!
Doslovně totéž vyšlo už před 5 lety na Auto.cz a jinde.
J63i74ř98í 76D43o13u23t20n64á60č
Na letišti jsme měli nahazovací zdroje na V3S .. mělo to přes 10 tun a stejně ta potrvora projela všude .. akorát víc než 30 to nejelo
O69n57d29ř42e30j 80T67o26m13a13š35o60v59i59č
Snad nikdy nezapomenu na mou první ostrou jízdu na vojně s V3S-kou.
Vyfasoval jsem jízdní rozkaz a tabulku na kobu "Nebezpečný náklad".
Vezl jsem do dílen lahve s kyslíkem a acetylenem a dolu z kopce se mi
utrhl ruční plyn.To byla sranda.
Ještě sipamatuju permanentně odřený palec od hrany pod volantem, když se řadila zpátečka.
Ale jelo to vždy a všude.
J43a23n 98R91a10c57h16u92n33e86k
Tak co se zdolavani kolmych sten tyce, tak hadam 2 metry smerem dolu zadny problem :p
P39e28t46r 17K13r67a12t47k48ý
Tak to je hodně dobrý to by neprojel ani můj BRDM-2 Rch , ale zase uměl pěkně plovat
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Prodej bytu 2+kk OV, 46,36 m2, Mladá Boleslav - Mladá Boleslav II, ul. 17. listopadu
17. listopadu, Mladá Boleslav - Mladá Boleslav II
3 460 000 Kč