Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nesmrtelná babička vejtřaska slaví šedesátiny

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjela před 60 lety, 2. dubna 1953, první sériově vyrobená Praga V3S, takzvaná "vejtřaska". Vývoj dodnes nepřekonaného terénního speciálu trval pouhých pět měsíců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Vzpomínám si, že jsem kdysi v USA viděl staý náklaďák Studebaker, který měl stejnou konstrukci dvou zadních poháněných pevných náprav včetně jejich uložení a pérování a také přední pevnou nápravu jako má PV3S. Takže povídání o originální čeké konstrukci se moc nezdá...

4 0
možnosti
JB

Ten motor ve V3S je převzatý Deutz, který byl už za války vyráběn v Německu. Tatra při vývoji T 111, v r. 1942 použila stavebnicový Deutz V 12. Firma Deutz byla už před válkou specialistou na výrobu vzduchem chlazených dieselových motorů. Když to okouknete tak zjistíte, že i tvarem startéru, vstřik. čerpadla a jiných komponentů jsou si motory podobné. Takže ani motor nic překotně českého není. V té době asi byla práva průmyslové ochrany výrobků tabu, zejména německých.

4 1
možnosti
Foto

I40v52a33n 70M24a92r16e50k

3. 4. 2013 6:58

"Odborník ! " 8-o R^

1 0
možnosti
ES

Nejlepší auto do opravdového terénu jaké znám  :-)

Dva roky jsem s ním jezdil na vojně...

3 1
možnosti
Foto

I22v23a60n 22M10a69r95e93k

2. 4. 2013 21:45

Vatřaska>>>1*** >>>jízda nad 50km./hod nezapomenutelný zážitek ! R^ [>-] V

0 2
možnosti
ES

Při rychlosti kolem 52km/h začal kmitat volant, při vyšší rychlosti pak už ne.

1 1
možnosti
SH

Z vojenských let nezapomenutelný vůz, jen při mrazech (kolem -20) to moc nestartovalo..

2 1
možnosti
JK

Rudé právo a éter to jistily. ;-D

3 0
možnosti
JV

Je to v každém případě nostalgie, ale zároveň to ukazuje neschopnost bolševika rozvíjet geniální dílo.

Sklopná kabina, dělený klikový hřídel (ze starých se dá smontovat funkční), převodka řízení (šroubovým mechanizmem se vymezí vůle a jede se dál), aj.

Kdyby tento automobil bolševik inovoval a přizpůsoboval době, mohl by to ještě dnes být světový trhák. Pokud k tomu přičtete vyloženě špatné (konstrukčně slabé) materiály, ani nebyl zájem cokoliv měnit.

Pokud vím, tak bezkonkurenčně vyhrávala Vejda soutěže mezi náklaďáky v rámci Varšavské smlouvy, Rusáci měli gruzovik, který uvezl v terénu jen 1500kg. Vejda umí v terénu 3t a na silnici 5t, ale běžně vozila i jednou tolik, jenom to moc nebrzdilo.

A v autoškole platilo, kdo se naučil s Vejdou, tak už mohl jezdit se vším. Oprava převodovky na dvoře autoškoly byla normální, lámaly se vidličky a proto musela almara ven.

Mělo by se zvážit postavení pomníku vozu Praga V3S.

8 1
možnosti
JV

Níže se píše, co všechno Vejda vydržela. Můj příspěvek do diskuze je, že mi vyhořela el. instalace 150km od Prahy, v Dolní Poustevně. Natáhl jsem provizorní vedení, slepené z vyhořelého a v poho do Prahy dojel. Tedy stříhal jsem osmičku drát ...

2 0
možnosti
MK

Takový pěkný recyklovaný článek ČTK, kde se jen vymění čísla za aktuální!

Doslovně totéž vyšlo už před 5 lety na Auto.cz a jinde.

0 3
možnosti
JD

Na letišti jsme měli nahazovací zdroje na V3S .. mělo to přes 10 tun a stejně ta potrvora projela všude ;-)  .. akorát víc než 30 to nejelo

2 0
možnosti
OT

Snad nikdy nezapomenu na mou první ostrou jízdu na vojně s V3S-kou.

Vyfasoval jsem jízdní rozkaz a tabulku na kobu "Nebezpečný náklad".

Vezl jsem do dílen lahve s kyslíkem a acetylenem a dolu z kopce se mi

utrhl ruční plyn.To byla sranda.

Ještě sipamatuju permanentně odřený palec od hrany pod volantem, když se řadila zpátečka.

Ale jelo to vždy a všude.

5 3
možnosti
JR

Tak co se zdolavani kolmych sten tyce, tak hadam 2 metry smerem dolu zadny problem :p

http://www.youtube.com/watch?v=kHbcAy5ik0E

5 0
možnosti
PK

Tak to je hodně dobrý R^ to by neprojel ani můj BRDM-2 Rch :-), ale zase uměl pěkně plovat :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...