Diskuze

Nesmrtelná babička vejtřaska slaví šedesátiny

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjela před 60 lety, 2. dubna 1953, první sériově vyrobená Praga V3S, takzvaná "vejtřaska". Vývoj dodnes nepřekonaného terénního speciálu trval pouhých pět měsíců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vzpomínám si, že jsem kdysi v USA viděl staý náklaďák Studebaker, který měl stejnou konstrukci dvou zadních poháněných pevných náprav včetně jejich uložení a pérování a také přední pevnou nápravu jako má PV3S. Takže povídání o originální čeké konstrukci se moc nezdá...

4 0
možnosti

Ten motor ve V3S je převzatý Deutz, který byl už za války vyráběn v Německu. Tatra při vývoji T 111, v r. 1942 použila stavebnicový Deutz V 12. Firma Deutz byla už před válkou specialistou na výrobu vzduchem chlazených dieselových motorů. Když to okouknete tak zjistíte, že i tvarem startéru, vstřik. čerpadla a jiných komponentů jsou si motory podobné. Takže ani motor nic překotně českého není. V té době asi byla práva průmyslové ochrany výrobků tabu, zejména německých.

4 1
možnosti
Foto

I48v57a69n 82M39a65r57e25k

3. 4. 2013 6:58

"Odborník ! " 8-o R^

1 0
možnosti

Nejlepší auto do opravdového terénu jaké znám  :-)

Dva roky jsem s ním jezdil na vojně...

3 1
možnosti
Foto

I11v44a38n 98M25a69r77e63k

2. 4. 2013 21:45

Vatřaska>>>1*** >>>jízda nad 50km./hod nezapomenutelný zážitek ! R^ [>-] V

0 2
možnosti

Při rychlosti kolem 52km/h začal kmitat volant, při vyšší rychlosti pak už ne.

1 1
možnosti

Z vojenských let nezapomenutelný vůz, jen při mrazech (kolem -20) to moc nestartovalo..

2 1
možnosti

Rudé právo a éter to jistily. ;-D

3 0
možnosti

Je to v každém případě nostalgie, ale zároveň to ukazuje neschopnost bolševika rozvíjet geniální dílo.

Sklopná kabina, dělený klikový hřídel (ze starých se dá smontovat funkční), převodka řízení (šroubovým mechanizmem se vymezí vůle a jede se dál), aj.

Kdyby tento automobil bolševik inovoval a přizpůsoboval době, mohl by to ještě dnes být světový trhák. Pokud k tomu přičtete vyloženě špatné (konstrukčně slabé) materiály, ani nebyl zájem cokoliv měnit.

Pokud vím, tak bezkonkurenčně vyhrávala Vejda soutěže mezi náklaďáky v rámci Varšavské smlouvy, Rusáci měli gruzovik, který uvezl v terénu jen 1500kg. Vejda umí v terénu 3t a na silnici 5t, ale běžně vozila i jednou tolik, jenom to moc nebrzdilo.

A v autoškole platilo, kdo se naučil s Vejdou, tak už mohl jezdit se vším. Oprava převodovky na dvoře autoškoly byla normální, lámaly se vidličky a proto musela almara ven.

Mělo by se zvážit postavení pomníku vozu Praga V3S.

8 1
možnosti

Níže se píše, co všechno Vejda vydržela. Můj příspěvek do diskuze je, že mi vyhořela el. instalace 150km od Prahy, v Dolní Poustevně. Natáhl jsem provizorní vedení, slepené z vyhořelého a v poho do Prahy dojel. Tedy stříhal jsem osmičku drát ...

2 0
možnosti

Takový pěkný recyklovaný článek ČTK, kde se jen vymění čísla za aktuální!

Doslovně totéž vyšlo už před 5 lety na Auto.cz a jinde.

0 3
možnosti

Na letišti jsme měli nahazovací zdroje na V3S .. mělo to přes 10 tun a stejně ta potrvora projela všude ;-)  .. akorát víc než 30 to nejelo

2 0
možnosti

Snad nikdy nezapomenu na mou první ostrou jízdu na vojně s V3S-kou.

Vyfasoval jsem jízdní rozkaz a tabulku na kobu "Nebezpečný náklad".

Vezl jsem do dílen lahve s kyslíkem a acetylenem a dolu z kopce se mi

utrhl ruční plyn.To byla sranda.

Ještě sipamatuju permanentně odřený palec od hrany pod volantem, když se řadila zpátečka.

Ale jelo to vždy a všude.

5 3
možnosti

Tak co se zdolavani kolmych sten tyce, tak hadam 2 metry smerem dolu zadny problem :p

http://www.youtube.com/watch?v=kHbcAy5ik0E

5 0
možnosti

Tak to je hodně dobrý R^ to by neprojel ani můj BRDM-2 Rch :-), ale zase uměl pěkně plovat :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...