Diskuze
Nesmrtelná babička vejtřaska slaví šedesátiny
Děkujeme za pochopení.
J37a55n 76S86l41a26v63í84č81e37k
Vzpomínám si, že jsem kdysi v USA viděl staý náklaďák Studebaker, který měl stejnou konstrukci dvou zadních poháněných pevných náprav včetně jejich uložení a pérování a také přední pevnou nápravu jako má PV3S. Takže povídání o originální čeké konstrukci se moc nezdá...
J69o73s53e75f 57B70r59o95ž16k61a
Ten motor ve V3S je převzatý Deutz, který byl už za války vyráběn v Německu. Tatra při vývoji T 111, v r. 1942 použila stavebnicový Deutz V 12. Firma Deutz byla už před válkou specialistou na výrobu vzduchem chlazených dieselových motorů. Když to okouknete tak zjistíte, že i tvarem startéru, vstřik. čerpadla a jiných komponentů jsou si motory podobné. Takže ani motor nic překotně českého není. V té době asi byla práva průmyslové ochrany výrobků tabu, zejména německých.
E18v91z55e69n 19S11o20u33k40u44p
Nejlepší auto do opravdového terénu jaké znám :-)
Dva roky jsem s ním jezdil na vojně...
I11v44a38n 98M25a69r77e63k
Vatřaska>>>1*** >>>jízda nad 50km./hod nezapomenutelný zážitek !
E12v11z39e69n 66S66o78u29k87u38p
Při rychlosti kolem 52km/h začal kmitat volant, při vyšší rychlosti pak už ne.
S87t11a78n18i19s10l59a87v 89H10o63r51á65č34e39k
Z vojenských let nezapomenutelný vůz, jen při mrazech (kolem -20) to moc nestartovalo..
J84i47ř34í 88V90o88l22k80á44n
Je to v každém případě nostalgie, ale zároveň to ukazuje neschopnost bolševika rozvíjet geniální dílo.
Sklopná kabina, dělený klikový hřídel (ze starých se dá smontovat funkční), převodka řízení (šroubovým mechanizmem se vymezí vůle a jede se dál), aj.
Kdyby tento automobil bolševik inovoval a přizpůsoboval době, mohl by to ještě dnes být světový trhák. Pokud k tomu přičtete vyloženě špatné (konstrukčně slabé) materiály, ani nebyl zájem cokoliv měnit.
Pokud vím, tak bezkonkurenčně vyhrávala Vejda soutěže mezi náklaďáky v rámci Varšavské smlouvy, Rusáci měli gruzovik, který uvezl v terénu jen 1500kg. Vejda umí v terénu 3t a na silnici 5t, ale běžně vozila i jednou tolik, jenom to moc nebrzdilo.
A v autoškole platilo, kdo se naučil s Vejdou, tak už mohl jezdit se vším. Oprava převodovky na dvoře autoškoly byla normální, lámaly se vidličky a proto musela almara ven.
Mělo by se zvážit postavení pomníku vozu Praga V3S.
J39i64ř91í 34V38o49l36k79á77n
Níže se píše, co všechno Vejda vydržela. Můj příspěvek do diskuze je, že mi vyhořela el. instalace 150km od Prahy, v Dolní Poustevně. Natáhl jsem provizorní vedení, slepené z vyhořelého a v poho do Prahy dojel. Tedy stříhal jsem osmičku drát ...
M45a14r39e51k 70K17o96s49t95e87l95e14c53k62ý
Takový pěkný recyklovaný článek ČTK, kde se jen vymění čísla za aktuální!
Doslovně totéž vyšlo už před 5 lety na Auto.cz a jinde.
J21i62ř10í 18D74o39u83t88n10á59č
Na letišti jsme měli nahazovací zdroje na V3S .. mělo to přes 10 tun a stejně ta potrvora projela všude .. akorát víc než 30 to nejelo
O46n93d97ř15e29j 36T74o14m21a80š17o82v28i83č
Snad nikdy nezapomenu na mou první ostrou jízdu na vojně s V3S-kou.
Vyfasoval jsem jízdní rozkaz a tabulku na kobu "Nebezpečný náklad".
Vezl jsem do dílen lahve s kyslíkem a acetylenem a dolu z kopce se mi
utrhl ruční plyn.To byla sranda.
Ještě sipamatuju permanentně odřený palec od hrany pod volantem, když se řadila zpátečka.
Ale jelo to vždy a všude.
J90a72n 84R56a43c60h47u70n23e38k
Tak co se zdolavani kolmych sten tyce, tak hadam 2 metry smerem dolu zadny problem :p
P78e68t34r 30K60r24a39t90k66ý
Tak to je hodně dobrý to by neprojel ani můj BRDM-2 Rch , ale zase uměl pěkně plovat
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...