Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Před 65 lety vyjela první sériová vejtřaska, u armády slouží dodnes

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjela před 65 lety, 2. dubna 1953, první sériově vyrobená „vejtřaska“. Terénní nákladní automobil s oficiálním označením Praga V3S vznikl za necelé dva roky od zadání vývoje pro československou armádu, která v té době postrádala lehké vozidlo schopné poradit si i v tom nejtěžším terénu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V64í75t 15H75o78l56l17e39r

16. 4. 2018 14:29

poprvé jsem ji řídil na sněhu v autoškole roku 1985 a když jsem přešel na IFU tak jsem myslel že řídím rolls royce :)

0 0
možnosti

"Automobil je hlučný a náročné je také jeho řízení."

Pane redaktore, auto, které vyjelo v roce 1953 bylo prostě stavěné na to, aby ho řídil řidič, ale zas tak dokonalé, že tím řidičem mohl být i vyučený lakýrník a potřeboval autoškolu a KŘK na vojně. Nicméně absolvent vojny na V3S pak už opravdu řidičem byl, musel umět řadit s meziplynem, dvakrát šlapat spojku a vědět, co má pod sebou.

Tedy nic pro současné "jezdiče".

V3S byla pomalá, hlučná, v létě vedro a v zimě zima, volant potřeboval chlapa a ne třasořitku od počítače a hlavně:

projelo to i tam, kde už Tatra seděla na rouře, nastartovali jste to za každé zimy, pokud jste měli noviny a zapalovač.

1 0
možnosti

Jezdil jsem s PV3S dva roky na vojně a najezdil skoro 100 tisíc km. Kde neprojela vejtřaska, tak pak už žádné jiné auto....

1 0
možnosti

U jakeho utvaru jste prosim slouzil? To dava 150 km na den, vcetne sobot a nedeli. nehlede na to, ze jste musel mit take nejake sluzby a ta auta stejne vetsinou stala v autoparku.

0 0
možnosti

Otec vozil dlouhé dřevo (klády) u lesů. Takže jako malí frackové jsme se v ní něco najezdili, později při studiu jsme jezdili jako závozníci o letních i zimních brigádách. Takže jsme si jí užili dosytosti. Jistě randál, natřásání, v létě vedro, v zimě i někdy teplo, věčně píchlé pneumatiky. Kam nedojela, tam se dotáhla přes naviják. Ale přesto, musíme si říci, že byla navržena krátce po válce, takže na svou dobu dobrá. Že se dál nevyvíjela, respektive, do výroby nezavedly další modifikace na zlepšení podmínek řidiče, na výkon atd., je jen politická neschopnost. tehdejšího systému. A nebylo to jen toto auto, ale motorky, zemědělské stroje, elektrotechnika, strojírenská výroba atd.

16 0
možnosti

Trosku ten clanek stoji za ho..o

4 0
možnosti
Foto

Na svoji dobu dobré auto. Ale doba pokročila. A dnešní armáda potřebuje něco jiného.

6 0
možnosti

Jezdil jsem na vojne, jak s vejtraskou, tak i se stojedenactkou. Ta Tatra, ac vlastne o deset let starsi byla po vsech strankach lepsi. A taky pro ridice pohodlnejsi.

0 0
možnosti

Na tehdejší dobu dobré auto , ale dnes...

2 2
možnosti

Dnes by asi nesplnila ekologické normy. Jinak šestiválec, 6x6... Jen ten hluk a topení tam není ideální... :)

1 3
možnosti

S vejtřaskou jsem jezdil na vojně, tenkrát jsem na ni nadával, ale dneska na ni rád vzpomínám.

11 0
možnosti

V 70. létech jezdili řidiči V3S s auty, která byly stejně stará, jako oni a jelo to pořád.

0 0
možnosti

Obdivuji Vejtřasku. Škoda, že něco na ten způsob nevyrobili v podobě osobního vozu 4×4. Něco jako Impreza, Lancer EVO, Corolla WRC , Rav4,Hummel, ....

2 0
možnosti

Hummer - to produktivní psaní mi furt kurví psaní

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...