Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Před 65 lety vyjela první sériová vejtřaska, u armády slouží dodnes

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjela před 65 lety, 2. dubna 1953, první sériově vyrobená „vejtřaska“. Terénní nákladní automobil s oficiálním označením Praga V3S vznikl za necelé dva roky od zadání vývoje pro československou armádu, která v té době postrádala lehké vozidlo schopné poradit si i v tom nejtěžším terénu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V64í75t 15H75o78l56l17e39r

16. 4. 2018 14:29

poprvé jsem ji řídil na sněhu v autoškole roku 1985 a když jsem přešel na IFU tak jsem myslel že řídím rolls royce :)

0 0
možnosti

"Automobil je hlučný a náročné je také jeho řízení."

Pane redaktore, auto, které vyjelo v roce 1953 bylo prostě stavěné na to, aby ho řídil řidič, ale zas tak dokonalé, že tím řidičem mohl být i vyučený lakýrník a potřeboval autoškolu a KŘK na vojně. Nicméně absolvent vojny na V3S pak už opravdu řidičem byl, musel umět řadit s meziplynem, dvakrát šlapat spojku a vědět, co má pod sebou.

Tedy nic pro současné "jezdiče".

V3S byla pomalá, hlučná, v létě vedro a v zimě zima, volant potřeboval chlapa a ne třasořitku od počítače a hlavně:

projelo to i tam, kde už Tatra seděla na rouře, nastartovali jste to za každé zimy, pokud jste měli noviny a zapalovač.

1 0
možnosti

Jezdil jsem s PV3S dva roky na vojně a najezdil skoro 100 tisíc km. Kde neprojela vejtřaska, tak pak už žádné jiné auto....

1 0
možnosti

U jakeho utvaru jste prosim slouzil? To dava 150 km na den, vcetne sobot a nedeli. nehlede na to, ze jste musel mit take nejake sluzby a ta auta stejne vetsinou stala v autoparku.

0 0
možnosti

Otec vozil dlouhé dřevo (klády) u lesů. Takže jako malí frackové jsme se v ní něco najezdili, později při studiu jsme jezdili jako závozníci o letních i zimních brigádách. Takže jsme si jí užili dosytosti. Jistě randál, natřásání, v létě vedro, v zimě i někdy teplo, věčně píchlé pneumatiky. Kam nedojela, tam se dotáhla přes naviják. Ale přesto, musíme si říci, že byla navržena krátce po válce, takže na svou dobu dobrá. Že se dál nevyvíjela, respektive, do výroby nezavedly další modifikace na zlepšení podmínek řidiče, na výkon atd., je jen politická neschopnost. tehdejšího systému. A nebylo to jen toto auto, ale motorky, zemědělské stroje, elektrotechnika, strojírenská výroba atd.

16 0
možnosti

Trosku ten clanek stoji za ho..o

4 0
možnosti
Foto

Na svoji dobu dobré auto. Ale doba pokročila. A dnešní armáda potřebuje něco jiného.

6 0
možnosti

Jezdil jsem na vojne, jak s vejtraskou, tak i se stojedenactkou. Ta Tatra, ac vlastne o deset let starsi byla po vsech strankach lepsi. A taky pro ridice pohodlnejsi.

0 0
možnosti

Na tehdejší dobu dobré auto , ale dnes...

2 2
možnosti

Dnes by asi nesplnila ekologické normy. Jinak šestiválec, 6x6... Jen ten hluk a topení tam není ideální... :)

1 3
možnosti

S vejtřaskou jsem jezdil na vojně, tenkrát jsem na ni nadával, ale dneska na ni rád vzpomínám.

11 0
možnosti

V 70. létech jezdili řidiči V3S s auty, která byly stejně stará, jako oni a jelo to pořád.

0 0
možnosti

Obdivuji Vejtřasku. Škoda, že něco na ten způsob nevyrobili v podobě osobního vozu 4×4. Něco jako Impreza, Lancer EVO, Corolla WRC , Rav4,Hummel, ....

2 0
možnosti

Hummer - to produktivní psaní mi furt kurví psaní

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

16. dubna 2024,  aktualizováno  15:25

Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...