Kdy začne zvýhodněné parkovné platit, není v dokumentu uvedeno. V zónách mohou lidé parkovat za stokorunu s elektromobily. Roční poplatek pro rezidenty za automobil se spalovacím motorem je 1200 korun. Podle nového návrhu by se na hybridní automobily s pohonem kombinujícím spalovací a elektromotor měla tedy vztahovat stejná sleva jako na čistě elektrické vozy.
„Znečištění připadající na vrub automobilové dopravy se stále nedaří uspokojivým způsobem snižovat. Jedním z možných řešení je vyšší podíl automobilů využívajících ekologické druhy pohonu. V dnešní době se jedná primárně o automobily, které ke svému pohonu využívají elektrickou energii,“ píše se v materiálu.
Majitelé hybridních automobilů na úřadě zaregistrují svůj vůz a zaplatí stokorunový poplatek. Následně mohou v místě svého trvalého bydliště parkovat kdekoliv v zónách placeného stání.
Hybridní vozy však budou muset splnit tři podmínky. Musí být možné přepnout je na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nebude vyšší než 135 kW a vozidlo nesmí být starší deseti let od data první registrace. Splnění podmínek bude muset majitel auta doložit na radnici.
Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy projevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.