Řidiči hybridů v Praze zaparkují v modrých zónách za stovku ročně

aktualizováno 
Majitelé hybridních aut budou moci v Praze parkovat v placených zónách za 100 korun ročně, stejně jako nyní platí elektromobilisté. Důvodem je snaha města zlepšit kvalitu ovzduší. Auta budou muset splnit tři podmínky včetně maximálního stáří vozu. Vyplývá to z materiálu, který budou projednávat pražští radní.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Hyundai

Kdy začne zvýhodněné parkovné platit, není v dokumentu uvedeno. V zónách mohou lidé parkovat za stokorunu s elektromobily. Roční poplatek pro rezidenty za automobil se spalovacím motorem je 1200 korun. Podle nového návrhu by se na hybridní automobily s pohonem kombinujícím spalovací a elektromotor měla tedy vztahovat stejná sleva jako na čistě elektrické vozy.

„Znečištění připadající na vrub automobilové dopravy se stále nedaří uspokojivým způsobem snižovat. Jedním z možných řešení je vyšší podíl automobilů využívajících ekologické druhy pohonu. V dnešní době se jedná primárně o automobily, které ke svému pohonu využívají elektrickou energii,“ píše se v materiálu.

Majitelé hybridních automobilů na úřadě zaregistrují svůj vůz a zaplatí stokorunový poplatek. Následně mohou v místě svého trvalého bydliště parkovat kdekoliv v zónách placeného stání.

Hybridní vozy však  budou muset splnit tři podmínky. Musí být možné přepnout je na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nebude vyšší než 135 kW a vozidlo nesmí být starší deseti let od data první registrace. Splnění podmínek bude muset majitel auta doložit na radnici.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy projevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

Najdete na iDNES.cz