Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha: ojetiny jsou v oblibě

  11:08aktualizováno  11:08
V metropoli si mohou lidé vybrat z desítek autobazarů, které nabízejí ojeté vozy. Musí však zvážit, zda dají přednost ceně, nebo kvalitě. Koupit si ojetý vůz není v metropoli vůbec problém. V telefonním seznamu či na internetu jsou desítky firem. Ty právě v tomto období těží z velkého zájmu motoristů o nákup vozů.

 "Z hlediska ceny je největší zájem o auta za cenu v rozmezí osmdesát až sto třicet tisíc korun," uvedl Tomáš Hadžega, pracovník společnosti Auto Buto. Potvrdil, že právě jarní měsíce jsou pro bazary nejpříznivější. "Špatné měsíce jsou leden a únor, teď je zájem dobrý," řekl Hadžega. Pražané podle zkušeností zdejších prodejců při nákupu ojetých vozů volí mezi cenou a kvalitou. Ti, kteří mají peníze, nenakupují v bazarech, ale rovnou nová auta, u nichž mají jistotu, že jsou v pořádku. Jim nehrozí, že se po ujetí několika stovek kilometrů začnou objevovat skryté závady.

"Ostatní volí rozumný poměr mezi cenou a stářím vozu, většinou je to od sto dvaceti do sta padesáti tisíc korun," uvedl Tomáš Jinek, jednatel společnosti A-Esa, která patří k největším bazarům v Praze. "Také už moc nekupují staré křápy za pár tisíc. Maximálně když chce někdo vozit materiál na stavbu, tak si něco takového koupí, ale jinak už se tolik nekupují," řekl Hadžega. K nejoblíbenějším značkám patří škodovky. "Lidé jsou konzervativní, nejraději kupují felicie, přitom za podobnou cenu se dají sehnat i lépe vybavená auta," řekl Michal Vávra z bazaru Auto Ari.

Ceny ojetých felicií

* AAA: 99 až 149 tisíc korun za typ 1,3i rok výroby 1994 a 1995
* Auto Jarov: od 129 tisíc za 1,6GLX 1996 po 198 tisíc korun rok výroby 1998
* Auto Buto: 127 tisíc korun za auto z roku 1996
* A-Esa: od 108 tisíc do 156 tisíc korun za rok výroby 1998


Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.