Praha: ojetiny jsou v oblibě

V metropoli si mohou lidé vybrat z desítek autobazarů, které nabízejí ojeté vozy. Musí však zvážit, zda dají přednost ceně, nebo kvalitě. Koupit si ojetý vůz není v metropoli vůbec problém. V telefonním seznamu či na internetu jsou desítky firem. Ty právě v tomto období těží z velkého zájmu motoristů o nákup vozů.

 "Z hlediska ceny je největší zájem o auta za cenu v rozmezí osmdesát až sto třicet tisíc korun," uvedl Tomáš Hadžega, pracovník společnosti Auto Buto. Potvrdil, že právě jarní měsíce jsou pro bazary nejpříznivější. "Špatné měsíce jsou leden a únor, teď je zájem dobrý," řekl Hadžega. Pražané podle zkušeností zdejších prodejců při nákupu ojetých vozů volí mezi cenou a kvalitou. Ti, kteří mají peníze, nenakupují v bazarech, ale rovnou nová auta, u nichž mají jistotu, že jsou v pořádku. Jim nehrozí, že se po ujetí několika stovek kilometrů začnou objevovat skryté závady.

"Ostatní volí rozumný poměr mezi cenou a stářím vozu, většinou je to od sto dvaceti do sta padesáti tisíc korun," uvedl Tomáš Jinek, jednatel společnosti A-Esa, která patří k největším bazarům v Praze. "Také už moc nekupují staré křápy za pár tisíc. Maximálně když chce někdo vozit materiál na stavbu, tak si něco takového koupí, ale jinak už se tolik nekupují," řekl Hadžega. K nejoblíbenějším značkám patří škodovky. "Lidé jsou konzervativní, nejraději kupují felicie, přitom za podobnou cenu se dají sehnat i lépe vybavená auta," řekl Michal Vávra z bazaru Auto Ari.

Ceny ojetých felicií

* AAA: 99 až 149 tisíc korun za typ 1,3i rok výroby 1994 a 1995
* Auto Jarov: od 129 tisíc za 1,6GLX 1996 po 198 tisíc korun rok výroby 1998
* Auto Buto: 127 tisíc korun za auto z roku 1996
* A-Esa: od 108 tisíc do 156 tisíc korun za rok výroby 1998