Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prahou projede veteránská rallye

  19:09aktualizováno  19:09
Už ve čtvrtek vyrazí do ulic mezinárodní soutěž historických vozidel Retro Prague. Oproti jiným závodům však nebudou veterány závodit v rychlosti, ale v pravidelnosti.

Ilustrační foto | foto: Jaroslav Ožana, MF DNES

"Posádky si zvolí průměrnou rychlost 20, 30 nebo 40 kilometrů za hodinu a za odklon od této rychlosti jsou kontrolami na trati penalizovány," vysvětluje jedna z organizátorek Retro Prague Andrea Zoulová. Vzhledem k tomu, že některé z historických vozů nemají tachometr, tak to nebude snadný úkol.

Ve čtvrtek ve 21.00 vyrazí vozy na noční etapu z Valdštejnského paláce, v pátek budou závodit v okolí Příbrami a v sobotu na severním okraji Prahy. Od 16 do 18 hodin se také v tento den vozy představí veřejnosti na Staroměstském náměstí. Po celou dobu rallye bude na holešovickém Výstavišti probíhat také doprovodný program.

V levém křídle Průmyslového paláce budou vystaveny vozy předních značek a v jeho středu mohou návštěvníci zhlédnout výstavu uměleckých děl s automobilovou tematikou.

"V sobotu se k veteránům připojí i setkání vozů Corvette z celého světa, které ve 14.00 vyvrcholí jízdou Prahou," dodává Zoulová.

Setkání vozů slavné sportovní značky by se mělo zúčastnit až 300 aut a na jízdě metropolí je doprovodí na motocyklech i členové spřáteleného Harley Davidson Clubu Praha. Auta a motorky vyrazí z Výstaviště na Václavské náměstí, pak na Hrad a jejich jízda skončí v kempu ve Skochovicích.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Mercedes Třída GL 5,5 63...
Mercedes Třída GL 5,5 63...

r.v. 2014, naj. 38 500 km, benzín
2 359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.