Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praktické prodloužení. Z velkého kupé BMW je ještě větší

aktualizováno 
Kupé delší než pět metrů možná není ideální náčiní na sportování. Ve čtyřdveřovém provedení je spíš pozemskou raketou pro přelety levým dálničním pruhem napříč Evropou. Za honosným označením Gran Coupé se skrývá čtyřdveřová verze velkého kupé BMW řady 6.

BMW 6 Gran Coupé | foto: BMW

Gran Coupé, které vychází ze studie představené loni na autosalonu v Pekingu, má konkurovat Mercedesu CLS nebo Audi A7, zařazuje se v nabídce BMW do řady 6, ve které už je kupé a kabriolet. Takzvaná čtyřdveřová kupé znovuobjevil před přibližně deseti lety Mercedes. Jeho model s ladně plynoucí střechou CLS má ale hned několik předchůdců, z nichž nejslavnější je Rover 5P Coupé z roku 1962, který jako soukromý vůz řídila i britská královna. O průkopnících netradičních aut čtěte ZDE

Ladný dlouhán

Konfigurace interiéru v BMW 6 Gran Coupé má být podle výrobce 4+1, což se vykládá jako čtyři dospělí a jedno dítě. Mohutné majestátní kupé přibralo pár dveří navíc, 111 milimetrů délky a 113 mm rozvoru (nově 2,968 metru). Oproti obyčejnějšímu BMW řady 5 je novinka s délkou 5 007, šířkou 1 894 a výškou 1 392 mm o 10,2 cm delší, 3,4 širší a 7,2 nižší. A třeba ředitelské řadě 7 se přiblížila na sedmicentimetrový dohled (BMW 7 má na délku 5 072 mm). Do kufru pobere prodloužená šestka 460 litrů nákladu, se sklopenými zadními opěradly 1265.

BMW 6 Gran Coupé
BMW 6 Gran Coupé

Novinku bude vyrábět fabrika v německém Dingolfingu, společně s dalšími dvěma šestkami (kupé a kabrio) a pětkovými a sedmičkovými modely BMW. Naživo se má představit 6. ledna na autosalonu v Detroitu. Evropská premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy.

Mechanika se shoduje s řadou šest. Hliníkový podvozek může mít poháněna buď tradičně zadní, nebo všechna kola pomocí systému xDrive.

Fotogalerie

Obyčejným plechům u aut už dávno odzvonilo, šestkové gran coupé tak má dveře a kapotu z hliníku, přední blatníky z plastu a víku kufru z laminátu. I přesto, že se tak snaží shodit kila, váží dle provedení od 1750 do 1930 kil.

Nechybí moderní vychytávky jako tlumiče s elektronicky řízenou tuhostí, aktivní řízení měnící převod v závislosti na rychlosti a systém aktivního potlačování náklonů karoserie.

Základní volbou je pro BMW tradiční řadový šestiválec. Třílitrový benziňák osazený přímým vstřikováním paliva přeplňuje turbodmychadlo. Mezi 5 800 a 6 000 otáčkami dává 320 koní výkonu a od 1300 otáček putuje k zadním kolům 450 Nm kroutícího momentu. Tato verze, označená 640i Gran Coupé, vystřelí z nuly na stovku za 5,4 sekundy, údaj o kombinované spotřebě 7,8 litru na 100 km bude spíše teoretický.

BMW 6 Gran Coupé

Vidlicový osmiválec 4,4 litru s dvěma turby usazenými mezi řadami válců dostal u gran coupé nově přímé vstřikování a systém proměnného zdvihu ventilů Valvetronic. Motor tak posílil o 43 koní na konečných 450 (mezi 5 500 a 6 000 ot./min), točivý moment je pak monstrózních 650 Nm (od dvou do 4 500 otáček). 650i Gran Coupè je na stovce za 4,6 sekund. Právě osmiválec může spolupracovat také s pohonem všech kol, to je pak sprint na stovku ještě o desetinu sekundy rychlejší.

Verzi 640d Gran Coupè pohání třílitrový šestiválcový diesel. Jeho 313 koní je k mání mezi ve 4 400 otáčkách, 630 Nm pak od 1 500 do 2 500 otáček. Výkony jsou stejné jako u slabšího benziňáku, spotřebu slibuje výrobce na úrovni 5,5 litru na 100 km.

Jedinou volbou do středového tunelu je osmistupňový automat s pěti režimy a možností manuální volby převodových stupňů.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.