Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praktický test ukázal kvality zimních pneumatik

  13:05aktualizováno  13:05
- O důležitosti zimních pneumatik bylo řečeno mnohé, jejich účinnost však nejlépe demonstroval praktický srovnávací test Autoklubu ČR. Ford Fiesta obutý jednou na letních sjetých, jednou na letních nových a potřetí na nových zimních pneumatikách brzdil na sněhu, ledu a projížděl zasněženou zatáčkou s ledovým podkladem. Rozdíly v brzdných drahách byly markantní, zimní gumy potřebovaly k zastavení i skoro poloviční vzdálenost oproti sjetým letním.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i zánovních vozů www.automodul.cz

"Zimní gumy jsou dobrou investicí, jejich používáním se zásadně snižuje riziko nehody," míní Radek Ječmínek z Autoklubu ČR. "Náš i všechny zahraniční testy jednoznačně prokazují, že v zimních podmínkách je brzdná dráha s letními pneumatikami podstatně delší než v porovnání s vozem obutým na zimních pneumatikách."
Zimní obutí přitom není žádnou vysokou investicí, sada pro Felicii přijde na šest a půl tisíce korun. "Jakákoliv zimní pneumatika je lepší než ta nejlepší letní," říká Václav Grohman z pražského pneuservisu. "Je to dáno nejen jejich konstrukcí, ale hlavně směsí, ze které jsou vyrobeny. Zimní pneumatika se rychleji prohřeje a líp přilne k vozovce, výrazně lepší je i při brzdění a rozjíždění, kdy zase hraje hlavní roli konstrukce pláště."

Testování na asfaltu pokrytém sněhovou vrstvou, zpomalení z 40 km/h na 0 km/h (v metrech)
pneumatiky: opotřebované letní (vzorek 2-3 mm) , nové letní, nové zimní
zablokované brzdění: 29,8, 22,5 , 17,6
přerušované brzdění: 36,8 , 24,8, 20,5

Testování na saduritových nátěrech pokrytých sněhovou vrstvou (simulace ledu), zpomalení 50 km/h na 0 km/h (v metrech)
pneumatiky: opotřebované letní (2-3 mm) , nové letní, nové zimní
zablokované brzdění : 47, 44,3, 40,0
přerušované brzdění: 58,5 , 51,5 , 44,5

Průjezd zatáčkou na saduritových nátěrech pokrytých sněhovou vrstvou (simulace ledu), bez korekce volantem, plynem a spojkou (max. rychlost v km/h)
opotřebované letní pneumatiky (2-3 mm) 38,3
nové zimní pneumatiky 44,6


Pramen: AUTOKLUB ČR

Na první pohled jsou zimní pneumatiky drahou záležitostí. Jejich služby na zimních cestách jsou však neocenitelné.

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Další z rubriky

Okreskový raubíř Mégane RS žhaví gumy. Už jsme s ním jeli

Renault Mégane RS

Mégane RS byl vždycky nejlepším renaultem, alespoň z pohledu řidičských zážitků, to je bez diskuze. Teď žhaví gumy...

Koncept Xmotion ukazuje drsnější stránku Nissanu

Nissan Xmotion

Automobilka Nissan zavzpomínala na úspěchy svých terénních automobilů a do Detroitu přivezla svérázný koncept, na...

Alfa Stelvio Quadrifoglio je supersport mezi SUV, už jsme s ní jeli

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

Zkřížit SUV a sporťák je úkol, který se dnes snaží splnit většina automobilek. Pravda, připomíná to zadání podojit...

Najdete na iDNES.cz