Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praktický test ukázal kvality zimních pneumatik

  13:05aktualizováno  13:05
- O důležitosti zimních pneumatik bylo řečeno mnohé, jejich účinnost však nejlépe demonstroval praktický srovnávací test Autoklubu ČR. Ford Fiesta obutý jednou na letních sjetých, jednou na letních nových a potřetí na nových zimních pneumatikách brzdil na sněhu, ledu a projížděl zasněženou zatáčkou s ledovým podkladem. Rozdíly v brzdných drahách byly markantní, zimní gumy potřebovaly k zastavení i skoro poloviční vzdálenost oproti sjetým letním.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i zánovních vozů www.automodul.cz

"Zimní gumy jsou dobrou investicí, jejich používáním se zásadně snižuje riziko nehody," míní Radek Ječmínek z Autoklubu ČR. "Náš i všechny zahraniční testy jednoznačně prokazují, že v zimních podmínkách je brzdná dráha s letními pneumatikami podstatně delší než v porovnání s vozem obutým na zimních pneumatikách."
Zimní obutí přitom není žádnou vysokou investicí, sada pro Felicii přijde na šest a půl tisíce korun. "Jakákoliv zimní pneumatika je lepší než ta nejlepší letní," říká Václav Grohman z pražského pneuservisu. "Je to dáno nejen jejich konstrukcí, ale hlavně směsí, ze které jsou vyrobeny. Zimní pneumatika se rychleji prohřeje a líp přilne k vozovce, výrazně lepší je i při brzdění a rozjíždění, kdy zase hraje hlavní roli konstrukce pláště."

Testování na asfaltu pokrytém sněhovou vrstvou, zpomalení z 40 km/h na 0 km/h (v metrech)
pneumatiky: opotřebované letní (vzorek 2-3 mm) , nové letní, nové zimní
zablokované brzdění: 29,8, 22,5 , 17,6
přerušované brzdění: 36,8 , 24,8, 20,5

Testování na saduritových nátěrech pokrytých sněhovou vrstvou (simulace ledu), zpomalení 50 km/h na 0 km/h (v metrech)
pneumatiky: opotřebované letní (2-3 mm) , nové letní, nové zimní
zablokované brzdění : 47, 44,3, 40,0
přerušované brzdění: 58,5 , 51,5 , 44,5

Průjezd zatáčkou na saduritových nátěrech pokrytých sněhovou vrstvou (simulace ledu), bez korekce volantem, plynem a spojkou (max. rychlost v km/h)
opotřebované letní pneumatiky (2-3 mm) 38,3
nové zimní pneumatiky 44,6


Pramen: AUTOKLUB ČR

Na první pohled jsou zimní pneumatiky drahou záležitostí. Jejich služby na zimních cestách jsou však neocenitelné.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.