Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražští strážníci mají nové radary

  20:37aktualizováno  20:37
Praha začíná používat nové radary, které dokážou měřit průměrnou rychlost vozidla na vymezeném úseku. Strážníci k nim mohou připojit přenosný počítač a přímo na místě okamžitě pokutovat neukázněné řidiče. Do konce roku bude na území hlavního města celkem dvacet tři takových radarů.

10 nových
Městští strážníci budou díky desítce nových radarů, které poměrovým měřením odhalují nezkázněné řidiče,  moci překročení rychlosti postihovat na místě.

První z nich začala pražská Městská policie využívat od dnešního dne v Ústecké ulici v Praze 8. Součástí zařízení jsou 4 černobílé kamery zabírající dva jízdní pruhy. Úsek měření je dlouhý 462 metrů.

"Veškerá data z přístrojů budou přenášena na operační středisko Městské policie. Přesto budou strážníci v maximální možné míře postihovat neukázněné řidiče přímo na místě, což jim nové radary umožní," říká náměstek pražského primátora Rudolf Blažek, který má městské policisty na starosti.

Za poslední týdny se na 74 úsecích pražských komunikací, které odborníci doporučili v zájmu zachování plynulosti a bezpečnosti dopravy, byla zvýšena maximální povolená rychlost.

"Po třech měsících od zavedení nového bodového systému totiž řidičům opět otrnulo a případů výrazného překročení rychlosti v Praze znovu přibývá," upozornil Vladimír Kotrouš, ředitel pražských strážníků.

Policie se chystá umístit nové radary například na několik míst Jižní spojky či na Evropskou a Strakonickou ulici. Zařízení budou nainstalována, stejně jako v Ústecké ulici, na sloupech veřejného osvětlení. Jak budou radary v Praze přibývat, bude jasné do konce tohoto týdne.

"Pro možnost okamžitého řešení přestupků budou mít strážníci k dispozici přenosný notebook, který se připojí k radaru bezdrátově přímo v místě s dosahem cca 200m od vysílače umístěného na konci měřeného úseku. Softwarové vybavení počítače přímo vyhodnocuje data a hlásí do sluchátka rychlost měřeného vozidla a jeho registrační značku. Strážníci mohou také kontrolovat záběry z kamer," popsal fungování nových radarů ředitel městských strážníků Vladimír Kotrouš.

KDE SE V PRAZE MĚNILA RYCHLOST

komunikace (úsek od – do)

Modřanská (Jeremenkova – Branická)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Jižní spojka  (V Kotytech – Průmyslová)

zvýšení z 80 na 100  km/h v noci

Jižní spojka (Barrand. most – Chodovská)

zvýšení z 80 na 100  km/h v noci

Barrandovský most ( směr na P 4 vč. začátku Již. spojky)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Barrandovský most (směr na P 5 mimo sjezd na Barrandov)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Vídeňská (u Thomayerovy nemocnice)

zvýšení ze 40 na 50 km/h

Chlumecká (v úseku Ocelkova - Novopacká)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Českobrodská (v úseku Běchovice – Újezd nad Lesy)

zvýšení z 50 na 80 km/h

Radlická (v úseku Výmolova – Na Vysoké)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Mladoboleslavská (v úseku Semtínská-Lohenická)

zvýšení ze 40 na 50 km/h

Jeremiášova (v úseku Plzeňská – Sárská)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Českobrodská (v úseku Dolní Počernice – Běchovice)

zvýšení z 50 na 70, část 80 km/h

Nábřežní (podjezd po Jiráskovým mostem)

zvýšení z 30 na 50 km/h

Zlíchovský tunel

zvýšení z 50 na 70 km/h

Průmyslová (v úseku Poděbradská-Českobrodská)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Kamýcká (v úseku Dvorská – hranice Prahy)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Roztocká (v úseku Podbabská – Kamýcká)

zvýšení z 40, 50 na 70 km/h

Podbabská (v úseku Papírenská – Roztocká)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Strakonická (v úseku Zlíchov – nájezd na Barrand.most)

zvýšení z 50 na 70 km/h

K Barrandovu (v úseku Štěpařská – Pražský okruh)

zvýšení z 50 na 80 km/h

Dvořákovo nábř. (v úseku Klášterská-Čechův most)

zvýšení z 30 a 50 km/h

Mladoboleslavská (v úseku Košařova-Předměřická)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Na Radosti (v úseku K metru – Jílová)

zvýšení z 30 na 50 km/h

Sokolovská (v úseku Krátkého – Paříkova)

zvýšení z 30, 40 na 50 km/h

Kolbenova (v úseku Slévačská – Broumarská)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Českobrodská (v úseku Pražský okruh – Pod Táborem)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Bělehradská (v úseku Fričova – Pod Karlovem)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Vinohradská (v úseku od J. Želivského do centra)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Slezská (v úseku Nitranská-U vodárny)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Koněvova (v úseku Loudova – Za Žižk. vozovnou)

zvýšení z 30 na 50 km/h

Komořanská (v úseku U Soutoku - Gen. Šišky)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Michelská (v úseku  Podle Kačerova – Vyskočilova)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Ke Krči (v úseku Jiskrova - Nad přívozem)

zvýšení z 40 na 50 km/h

Švehlova (v úseku Pražská – Hornoměcholupská)

zvýšení z 40 na 50 km/h

U nákl. nádraží (v úseku Na Třebešíně – K Červ. dvoru)

zvýšení z 30 na 50 km/h

Podchýšská, Hrazanská (mimo zástavbu u Cholupic)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Bavorská (v úseku otočka MHD Jeremiášova – Jindrova)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Radlická (v úseku Na Vysoké – Puchmajerova)

zvýšení z 50 na 70 km/h

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.