Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prchající stany míří na legendární americkou Route 66

  17:17aktualizováno  17:17
Posádky čtyř českých velorexů se dnes vydaly projet legendární silnici Route 66 z Chicaga do Los Angeles, kterou celá Amerika považuje za jeden ze svých základních symbolů.

Velorexy startují na Route 66 | foto: Česchofracht

Tříkolová vozítka s trubkovým rámem potaženým koženkou, původně vyráběná pro invalidy, ujedou téměř 2 500 mil. "Po roce složitých příprav bude vlastní cesta odměnou," řekl jeden z členů posádky Tomáš Hanuš z Prahy.

Právě dnes majitelé své "hadraplány" naložili do kontejnerů a odeslali lodí do USA. Posádky za nimi přiletí 4. září.

"Nakládka musí být šetrná, proto ji včetně upevnění v kontejneru provedli členové expedice sami za asistence pracovníků našeho skladu," řekl o první fázi cesty Miroslav Kutílek, ředitel divize námořních a leteckých přeprav Čechofrachtu, který se o dopravu velorexů do USA stará.

Nyní je neobvyklá zásilka dopravována z Prahy do Bremerhavenu kombinovanou dopravou tahač/kontejnerový vlak, lodí do Norfolku a odtud dorazí po cestě dlouhé 25 dní vlakem do Chicaga.

Velorexy startují na Route 66

Splnění harmonogramu samotné cesty po USA nebude snadné: na ujetí 4 000 kilometrů po legendární silnici R66 má výprava 21 zářijových dní.

Zpáteční cesta lodí z LA do Bremerhavenu a poté do Prahy potrvá asi 35 až 40 dní.

Nejsložitější bylo podle Hanuše papírování. Posádky musely připravit prohlášení o účelu cesty, seznam náhradních dílů pro celní úřady a sehnat pojištění.

"Museli jsme napsat itinerář cesty, sehnat víza a další ‚drobnosti', které komplikují život," řekl Hanuš. Vzdálenost by velorexům neměla dělat potíže, v přípravě urazily například víc než 5 000 kilometrů na cestě do Norska.

Problémy by mohly způsobit poruchy vozidel, posádky proto vezou velké množství náhradních dílů.

Nejstarší "hadraplán" byl vyroben v roce 1964 a nejmladší o šest let později. Všechny stroje prošly mezi roky 2007 a 2008 důkladnou kompletní rekonstrukcí a jsou zrenovovány zcela dle originální koncepce, pouze kvůli životnosti a odolnosti podvozku jsou použity robustnější bubnové brzdy. Žádné další modernizace či speciální úpravy nebyly na "prchajících stanech" prováděny.

Velorexy startují na Route 66

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.