Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Na pařížských přechodech děsili neukázněné chodce

V Paříži ročně zemře na čtyři a půl tisíce chodců. Ve francouzské metropoli proto zkusili originálním způsobem odnaučit chodce přecházet na červenou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

Tohle není špatný nápad jak naučit chodce dodržovat předpisy.

1 0
možnosti
VS

Mě spíš zaráží, že v dnešní době nejsme schopni udělat inteligentní signalizaci, která se automaticky přepne na zelenou, pokud nic nejede. Taky jako chodec nečekám na červenou, když široko daleko nic nejede, navíc v našem kocourkově, kde semafory běží klidně i ve tři ráno.

5 0
možnosti
VN

sam jdu na cervenou kdyz nikde nic nejede a peclive dukladne se o tom presvedcuju nez prejdu. stejne tak i jezdim na cervenou kdyz v noci nikde nikdo a vim ze me na motorce ten system nedetekuje treba 10 minut. tj jsem presvedcen ze zachovavam materialni aspekt zakona, ac formalne je to poruseni. nicmene obcas me chodci na cervenou dostavaji a je dobre jim to takto naservirovat. jednou sem jel na motorce pres prechod za kterym byla ostra prava zatacka (praha - nahore na namesti miru vyjezd do francouzske) a je tam po leve strane obrubnik oddelujici pas pro tramvaje. ja mel samo zelenou a na prechod (na cervenou) skocil nejakej magor, kteryho sem minul dost tesne a pokud bysme se stretli tak bych asi i ja dopadl pomerne zle kvuli tomu obrubniku viz vyse. takze ten me fakt dost vytocil. Rv

0 0
možnosti

Pan autor Dvořák si zřejmě do příště ověří fakta o zabitých chodcích v Paříži a nebude tady psát takové bláboly.

0 0
možnosti
MH

Tak buď je p. Dvořák na dovolené, nebo na to kašle, nebo je to záměr psát tyto nesmysly. Už ráno jsem mu psal, že ty údaje jsou velmi nepřesné.

0 0
možnosti
JB

J61a17n 55B86o39h25a15t37ý

31. 5. 2017 21:25

Buďto je to nahrané, nebo by mě zajímalo, čím ty dokonale zaostřené snímky se správnou kompozicí dělali. Zkuste někoho rychle se pohybujícího vyfotit, aby se vám takhle krásně díval do objektivu : )). To by tam těch objektivů muselo být více, snímat to kontinuálně a ještě rychle vybrat ten povedený snímek, to vše v řádu sekund. Tak určitě : ))).

6 0
možnosti
TV

.... já vás chápu, ale snad je to o tom poselství především a následné virálním šíření, že ...

0 0
možnosti
MP

M36a22r96i15o 56P24e86t70r96ů

31. 5. 2017 17:35

Nevím, jestli je lepší stát a čekat několik minut na červené, když nic nejede a pak se rozejít na zelenou, když se řítí auta z vedlejší komunikace co mají taky zelenou a málem do vás najedou ...

0 0
možnosti
MS

4 500 zabitých chodců v Paříži? fakt?

to je buď nesprávný překlad nebo genocida, o níž jsem neměl ani potuchy. vždyť v celé ČR, která má 5x víc obyvatel než Paříž, zemře při všech autonehodách "jen" cca 600 lidí.

8 0
možnosti
FR

Zase nějaký redaktor neumí číst, samozřejmě se jedná o počet incidentů, tedy např. zraněných, či možná jen kolizí (viz. http://mychannel957.com/french-crosswalk-safety-advertisement-has-pedestrians-frightened-to-death-video/)

Snažte se jako já přestat číst bulvár idnes a svět bude hned hezčí, ušetříte si spoustu zbytečných informací, které vědět nemusíte a budete mít víc času na něco smysluplnějšího. (PS: Zatím se mi to moc nedaří, ale snažím se)

2 0
možnosti
KV

Mně když nikdo nezaručí, že auta nevjedou na přechod ve chvíli, kdy mně svítí zelený panáček, tak na přechod bez rozhlédnutí NEVLEZU (= nejsem sebevrah!)

4 0
možnosti
JM

Ty počty mi nějak nesedí . V ČR ročně zemře 128 chodců (2015) na 10 mil obyvatel . V Paříži na 2,2 mil lidí 4500 chodců. 5xméně lidí a 35x více mrtvých z toho mi vychází , že Paříž je cca 170x nebezpečnější než Česko. To teda musí být masakr.

7 0
možnosti
KS

Kill de France....����

1 0
možnosti
IZ

I98v68a70n 30Z52y66k93á68n

31. 5. 2017 9:32

Lhostejno, jestli sedí čísla o usmrcených chodcích či nikoliv, na tom vzorku přecházejících bylo typické něco, co vídávám také velmi často. Ti chodci ne jen, že ignorují červené světlo, ale oni ignorují nebezpečí, protože se mnohdy VŮBEC neobtěžují rozhlédnout, mobil u ucha, nebo suverénní nepřítomný výraz a vyrazí do vozovky, vždyť přece to auto zastaví, má brzdy, ne? Kdo kdy nešel na červenou. Také nemám problém s racionálním zhodnocením konkrétní situace nad striktním výkladem pravidel (pokud tedy není na blízku dítě, abych nedával nevhodný příklad hodný nešťastného následování). Ale musím mít situaci zmapovanou a pod kontrolou. Ignorace řady chodců (a nejen jich) ale nezná mezí a tahle akce je dle mého dobrý štulec do suverénnosti těchto jedinců. Navíc zpracování na jedničku. Jen se obávám, že pro řadu hlupáků bylo důležitější si vyfotit sami sebe, než se nad svým chováním opravdu zamyslet.

18 0
možnosti
JL

Obávám se, že to je sice napohled hezké, ale právě tohle ještě víc tlačí lidi do "bezhlavého" spoléhání se na barevná světýlka. I tady se v diskusích objevují názory ve smyslu, že zelený panáček chodce nějak ochrání.

Červená = stůj; zelená = jdi! je prostě špatně. Správně by mělo být (ač to už nezní tak úderně) Červená = auta mají přednost, velice dobře se rozhlédni a rozmysli se, než tam vkročíš; zelená = máš přednost, ale přesto tě můžou přejet, dobře se rozhlédni, než tam vkročíš.

Zažil jsem situaci, kdy značně naložený náklaďák se sunul z kopečka k semaforu a naskočila mu červená. Bylo náledí a on se to snažil ubrzdit i očima, protože vzápětí na zeleného pajduláka na přechod napochodovaly cca 7leté dívenky. Možná měly taky ve škole ten úderný plakát. Dopadlo to tak, že řidič začal troubit a to je konečně přimělo se podívat a stihly ještě zdrhnout.

(Pro některé zarputilé čtenáře tohoto příspěvku: ano, nehoda by byla jeho vinou, měl přizpůsobit. Ale to by jim život nevrátilo.)

15 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...