Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Před soudem: moje auto tolik nejede!

  10:28aktualizováno  10:28
BRUSEL - Neobvyklou obhajobu použil neukázněný belgický řidič Ralf, který loni v červnu překročil na belgické dálnici povolenou rychlost. Radar mu naměřil 190 kilometrů za hodinu, ačkoliv předpisy povolují nanejvýš 120 kilometrů za hodinu. Ralf ale řídil Peugeot 206 a jeho advokátka tvrdí, že autíčko není s to jet tak rychle.

Policejní tribunál v Marche-en-Famenne odsoudil Ralfa k pokutě 500 eur a zákazu řízení auta na 20 dní. Ralf ale záznam radaru zpochybnil. "Je nemožné, aby dosáhl rychlosti 190 kilometrů za hodinu. Vždyť to auto má motor o obsahu 1100
kubíků," namítla podle listu Derniere Heure Ralfova obhájkyně. 

Obhajoba předložila konstrukční posudek, podle něhož inkriminovaný model Peugeotu dosahuje maximální rychlosti 157 kilometrů za hodinu, tedy o 33 kilometrů méně, než tvrdí policie. "Vážně jsme zpochybnili platnost té kontroly," podotkla advokátka.

"Neměl silnější motor?" divil se soudce. "Bylo to klesání," upozornil, ale právnička s posudkem znalce v ruce tato tvrzení odmítla. "Rozdíl deseti kilometrů v hodině bych ještě připustil. Ale 33 kilometrů je mi záhadou," přemítal soudce a prozatím případ odročil.

Autor:


Témata: dálnice, Euro, soud, Peugeot, Radar


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.