Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příběh prezidentské škodovky, historie Škody Superb

  20:07aktualizováno  20:07
Před více než osmdesáti lety představila Škoda první Superb, dnes se představilo jeho nejnovější provedení. Na iDNES.cz jste mohli exkluzivně sledovat přímý přenos přednášky automobilového historika a publicisty Jana Tučka o vlajkové lodi české značky, která dnes slouží i na Pražském hradě

Muzeum automobilky v Mladé Boleslavi pořádá další sérii úspěšných přednášek z historie automobilismu. Další díl přinesl v přímém přenosu exkluzivně iDNES.cz.

„Jarní pásmo přednášek startuje a stejně jako v minulosti čekají na návštěvníky mimořádně zajímavá povídání na témata, která jsou spjata s historií značky, avšak nejsou obecně známá,“ říká vedoucí muzea Andrea Frydlová. „Právě díky tomuto charakteru přednášky v uplynulých letech získaly velkou oblibu,“ doplňuje Vítězslav Kodym z oddělení komunikace.

Další připravované přednášky

Po stopách Gordon-Bennettova poháru (6. května)
Motoristický publicista a aktivní motorkář Petr Hošťálek vtáhne návštěvníky do děje při vyprávění o své cestě, která s motocyklem L&K po 110 letech vedla po trase z Prahy do Vídně.

Letec Metoděj Vlach (13. května)
Jeden ze zakladatelů mladoboleslavského Klubu přátel historického létání Vladimír Handlík odhalí dobrodružné počátky letectví na Mladoboleslavsku, na jejichž prahu stál Metoděj Vlach, motorář společnosti Laurin & Klement.

Rallye psaná okřídleným šípem (20. května)
Celoživotní fanoušek automobilových soutěží (zejména Rallye Bohemia) Jaroslav Mansfeld připomene řadu pozoruhodných okamžiků mladoboleslavského motorsportu.

Voituretta nebyla první (27. května)
Až na samý počátek automobilové historie v Mladé Boleslavi vezme posluchače erudovaný znalec Jan Králík, který zmíní nejen první dvoustopé vozidlo značky Laurin & Klement.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.